به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم حیدری مجد پیش از ظهر امروز در نشست معارفی حرم مطهر که در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر صلی‌الله علیه و آله با این مضمون که بالاتر از هر نیکوکاری، نیکوکاری دیگری هست، شهادت را بالاترین نیکوکاری مؤمنان در عالم هستی عنوان کرد و اظهار داشت: شهادت  در راه خدا زمینه بقای تمامی خیرات و نیکی‌ها در این عالم است؛ بر همین مدار در این عالم هیچ مقامی ازنظر معنویت به مقام شهادت نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه خواهران شهادت را عالی‌ترین مرتبه پس از مقام نبوت و امامت درعالم هستی توصیف کرد و عنوان داشت: به‌واسطه شهادت، بقای نبوت و امامت در اسلام ممکن شده است و اگر مکتب شهادت نبود در طول تاریخ  از اسلام، نبوت و امامت جز نامی باقی نمی‌ماند.

حیدری مجد بابیان اینکه بانوان مؤمن انقلابی با الگو گیری از عاشورا باید برای تقویت امت اسلام و نظام اسلامی اقدام به فرزند آوری کرده و در این زمینه نهضتی ملی را ایجاد کنند، یادآور شد: جهاد زن خوب همسرداری و تربیت فرزندان است و وجود فرزندان زیاد در یک‌خانه موجب برکت آن خانه شده و در روایت‌ها بیان‌شده است که خداوند سفره‌ای را که دستان زیادی بر آن فرود می‌آید را دوست دارد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله علیها خون سرخ امام حسین علیه‌السلام را مصداق بارز صیانت از حریم دین مبین اسلام دانست و گفت: قرآن سند حقانیت اسلام است و آنچه به این سند اعتبار بخشیده خون سرخ شهدا در طول تاریخ است.

حیدری مجد با تأکید بر اینکه امروز دشمن به دنبال از بین بردن نهاد خانواده به‌وسیله ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی است، ابراز داشت: یکی از درس‌هایی که می‌توان از واقعه کربلا گرفت این است که وقتی امام حسین علیه‌السلام می‌خواهد امت اسلامی را اصلاح کند با خانواده حرکت می‌کند.(P2)