به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌ها و توزیع امکانات با توجه به اولویت‌بندی‌های لازم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: جذب محققان توانمند در مجموعه‌های پژوهشی از اهمیت بسیاری برخودار است چراکه محقق توانمند می‌تواند فراتر از نتایج مورد نظر را تحقق بخشد.

وی بر لزوم نظارت و پیگیری عملکردهای پژوهشی تاکید کرد و افزود: فضاهای مخاطبان کتابخانه‌ها باید از یکدیگر جدا شود؛ برخی از کتابخانه‌ها برای برخی از مراجعه‌کنندگان میزهای مطالعه خاص دارند، این موضوع نشان‌دهنده تبعیض نیست چراکه سطح مطالعه و میزان حضور افراد در کتابخانه‌ها یکسان نیست.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه در افزایش آمار کمی کتابخوانی باید به آمار کیفی کتاب‌خوانی نیز توجه داشته باشیم، مطرح کرد: اگر کسی به دنبال جناح و خط خاصی باشد نمی‌تواند به نتیجه مورد نظر برسد، به همین علت رسیدن به نتیجه در کارهای ارزشی باید بدون نگاه‌های سیاسی دنبال شود.

وی یادآور شد: متاسفانه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر به مباحث خاصی محدود شده است درحالی‌که کار مجمع کتابخانه‌های تخصصی از معروف‌های کلان و ریشه‌ای نظام است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه تضعیف نظام اسلامی یکی از منکرهای بزرگ است، گفت: برخی از افراد در سخنرانی‌های خود به مباحث کلی نظام اسلامی توجه ندارند درحالی‌که دشمن اصل دستگاه‌ ارزشی نظام اسلامی را هدف گرفته است.(p1)