به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن کریم در حاشیه بازدید از مجموعه کتابخانه و موزه آستان مقدس در گفت‌وگویی گفت: مجموعه کتابخانه و موزه آستان مقدس در سطح کشور یکی از بی‌نظیرترین مجموعه‌هایی است که می‌توان نسبت به آن سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام داد.

وی افزود: این مجموعه از قابلیت خوبی برای نمایش آثار اسلامی و میراث‌های مرتبط با آستان مقدس برخوردار است.

مدیر موزه ملی قرآن کریم با اشاره به بخش‌های مختلف موزه و کتابخانه آستان مقدس تصریح کرد: بخش صحافی و مرمت از بخش‌های کاملاً تخصصی موزه و کتابخانه آستان مقدس است که این دو بخش از ملزومات بسیار مهم برای مجموعه‌های موزه‌ای است و راه‌اندازی این بخش در مجموعه موزه برای پیشبرد امور بسیار مهم، راهگشا و کمک‌کننده است.

حجت‌الاسلام‌ لهراسبی تصریح کرد: فعالیت بخش مرمت کتابخانه و موزه آستان مقدس فعالیتی کاملاً تخصصی است و مرمت آثار زیادی در این بخش انجام‌شده و باید دقت کرد که فعالیت این بخش کاملاً تخصصی و بسیار دقیق بوده به همین دلیل می‌تواند خدمات زیادی را به موزه و کتابخانه ارائه کند.

وی افزود: بخش گنجینه قرآن که شامل مجموعه قرآن‌های چاپی می‌شود یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها است که آثار و قرآن‌های موجود در این بخش در عرصه تذهیب، نگارگری و کتابت می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی نیاز پژوهشگران کشور در این عرصه باشد.

مدیر موزه ملی قرآن خاطرنشان کرد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با دربرداشتن آثار متنوع و مختلف این قابلیت را دارد که به تالارها و موزه‌های گوناگونی تبدیل شود؛ بنابراین موزه‌های آستان آثار نفیسی را در خود جای‌داده است که می‌تواند بسیار موردتوجه باشد هرچند که در جانمایی موزه ایرادات کوچکی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌ با بی‌نظیر توصیف کردن بخش نسخ خطی موزه آستان مقدس ادامه داد: موزه ملی قرآن کریم آمادگی همکاری همه‌جانبه با موزه آستان مقدس است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی انجمن‌ها و کانون‌های قرآنی در مجموعه موزه و کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌تواند نقش مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد ارتباط میان مجموعه کتابخانه و موزه آستان مقدس با دیگر مجموعه‌های همکار داشته باشد.(t1)