به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم شاه جعفری در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به شاخصه‌های سبک زندگی حسینی، خداترسی را مهم‌ترین شاخصه سبک زندگی امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد، اظهار داشت: ترس از خدا موجب شد که امام حسین علیه‌السلام در کربلا از چیزی هراس به دل راه نداده و با تمام قوا در برابر تمام باطل ایستادگی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: مادری که می‌خواهد فرزندان صالح و سالمی داشته باشد باید فرزندان خود را خداترس تربیت کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های خداترسی در انسان تصریح کرد: کسی که خداترس باشد رضایت خداوند را بر همه‌چیز ترجیح داده و یاریگر امام عصر خویش است.

شاه جعفری خاطرنشان کرد: مؤمن ولایتمدار خداوند را بر همه‌چیز مقدم داشته و اگر میان خداوند و خانواده‌اش مجبور به انتخاب شود بدون تردیدی رضایت خداوند و امام خود را بر خانواده‌اش ترجیح می‌دهد همان‌گونه که شهدا و شهدای مدافع حرم به این شکل عمل کردند.

وی کربلا را مهم‌ترین نشانه برای خدا ترسی مؤمنان عنوان کرد و گفت: شهدای کربلا خداوند و رضایت خدا را بر همه چیز مقدم داشته و بدون لحظه‌ای درنگ برای حمایت از دین خدا وارد میدان شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه تصریح کرد: خداوند در آیه ۳۴ سوره توبه می‌فرماید«قُلْ إِنْ کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّیٰ یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ».

شاه جعفری اظهار داشت: خداوند در این آیه به سرنوشت دنیاطلبان اشاره دارد و می‌فرماید که این گروه چون اموال و خانواده خود را بر خدا مقدم داشتند سرنوشت بدی در انتظار آنها است «(ای رسول ما امت را) بگو که اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان خود و اموالی که جمع آورده‌اید و مال‌التجاره‌ای که از کسادی آن بیمناکید و منازلی را که به آن دل‌خوش داشته‌اید بیش از خدا و رسول و جهاد درراه او دوست می‌دارید منتظر باشید تا خدا امر خود را جاری سازد (و اسلام را بر کفر غالب و فاتح گرداند و شما دنیاطلبان بدکار از فعل خود پشیمان و زیانکار شوید) و خدا فاسقان و بدکاران را هدایت نخواهد کرد».

وی ادامه داد: این آیه به خوبی ویژگی انسان‌های خداترس را بیان کرده و همچنین سرنوشت دنیاطلبان را نیز به‌صورت مستقیم ترسیم می‌کند؛ بنابراین در این عالم برای تشخیص مؤمن از غیر مؤمن می‌توان به این آیه رجوع کرد؛ زیرا تنها مؤمنان هستند که خداوند را بر همه‌چیز مقدم می‌دارند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ولایتمدار و مقدم شمردن دوستی خدا بر همه امور را از ویژگی‌های فرزندان صالح دانست و تصریح کرد: فرزندان صالح به شکلی تربیت‌ می شوند که خداوند و اهل‌بیت علیه‌السلام را از پدر مادر و خانواده خود بیشتر دوست داشته و هرگاه مجبور به انتخاب شود قطعاً رضایت و کسب رضایت خداوند را انتخاب می‌کنند.

شاه جعفری با بیان اینکه برای تربیت چنین فرزندانی باید از مسجد شروع کرد، افزود: کودکان برکت مساجد و بقاع متبرکه و قبور اهل‌بیت علیه‌السلام هستند و اگر خانواده‌ها از همان دوران کودکی با فرزندان خود به چنین مکان‌هایی رفت‌وآمد داشته باشند قطعاً فرزندان خوبی را تربیت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: کودکانی که در مسجد تربیت‌شده و از همان دوران خردسالی آداب دینی را از والدین خود می‌آموزند به‌یقین کودکانی ولایتمداری خواهند بود.