به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام مومنی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: بنا بر فرموده امام حسین علیه‌السلام ، اگر شخصی پنج خصلت مهم را داشت با او معاشرت و ارتباط داشته باشید که می تواند خیر کثیر از او ساطع شود و اگر پنج خصلت را نداشته باشد نه خودش خیری دارد و نه می تواند به دیگران خیر برساند.

وی افزود: تمام راه های اصلی و فرعی رسیدن به کمال و تضمین کننده حیات طیبه و سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت منحصر به بهره جستن و تمسک جویی به قرآن و کلام اهل بیت(ع) است؛ توسل به غیر از این ها باعث گمراهی است.

استاد حوزه علمیه درتبیین این پنج خصلت گفت: اولین خصلتی که یک انسان باید داشته باشد، عقل کامل است؛ این شخص باید تمام فعالیت هایش را بر اساس عقل مدیریت نماید. عقل کامل یعنی عقلی که به واسطه آن خداوند رحمان عبادت می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: خصلت دوم مربوط به دین است و دین هم یعنی مجموعه ای از قوانین ارزشی که در برگیرنده بایدها و نبایدهاست که مربوط به انجام واجبات و ترک محرمات است؛ باید انسان دین کاملی داشته باشد تا بتواند صاحب خیر کثیر شود.

حجت الاسلام مومنی در ادامه خاطر نشان کرد: داشتن ادب نیز سومین خصلت یک انسان کامل و انسان صاحب خیر کثیر است و بهترین ارثی که یک پدر می تواند برای فرزندان خود به ارث بگذارد ادب است، ادب گوهری گران بها و با ارزش است.

وی افزود: حیا و عفت نیز چهارمین خصلتی است که امام حسین علیه‌السلام برای یک انسان صاحب خیر کثیر برشمرده اند و از مسائلی که باعث از بین رفتن حیا می شود کثرت خطا و زیاده سخن گفتن و کوچک شمردن گناهان است.

وی در پایان تأکید کرد: پنجمین خصلتی که برای صاحبان خیر کثیر از سوی امام حسین علیه‌السلام بیان‌شده مربوط به حسن خلق و اخلاق خوش هست که رزق را زیاد می‌کند، خروج از مدار حسن خلق باعث از بین رفتن برکات دنیوی و گرفتار شدن به عقوبت اخروی خواهد شد.(p1)