به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام عصاری شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت با اشاره به لزوم یاری رساندن به اهل‌بیت(ع) توسط محبین و شیعیان گفت: در بعضی مواقع انسان باید به صورت عملی به امام معصوم(ع) کمک نماید و درکنار اهل‌بیت(ع) با تمامی قوا نصرت نماید اما گاهی این نصرت عملی به نصرت زبانی تبدیل می شود.

وی افزود: زمانیکه بعضی از پادشاهان ظالم با محبان و شیعیان مواجه می شدند با کسانی برخورد می کردند که با زبان خودشان به دفاع از اهل‌بیت(ع) می پرداختند و این حاکمان ظالم نظیر حجاج بی یوسف از این دفاع زبانی متحیر می شدند.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خاطر نشان کرد: دفاع با زبان از اهل‌بیت(ع) نیز به نوعی یاری رساندن اهل‌بیت(ع) و یکی از راه های نصرت آن حضرات به حساب می آید.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به نمونه های تاریخی دفاع زبانی از اهل‌بیت(ع) گفت: کاری که شعرای عرب در تاریخ انجام دادند و اهل‌بیت(ع) را یاری کردند از همین نمونه های تاریخی است و اثرات خاص خودش را دارد که اشعار دعبل خزاعی نمونه بارز آن هاست.

وی افزود: امام رضا علیه السلام در فرمایشی به دعبل فرمودند که «ای دعبل مرثیه امام حسین علیه السلام را بخوان که تو یاری دهنده و ناصر ما هستی» و دعبل هم با اشعار خود اینگونه اهل‌بیت(ع) را یاری می داد.

حجت الاسلام عصاری یادآور شد: شاعر نامی عرب فرزدق نیز نیز همانند دعبل خزاعی، با اشعار و زبان خود اهل‌بیت(ع) را یاری می رساند و به خاطر همین دفاع زبان از حق و حقوق خود محروم شده بود اما امام سجاد علیه السلام هزینه های زندگی او را پرداخت می کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: مبنای دفاع زبانی از حضرات معصومین مشروط به مطالعه جدی و آگاهی کامل از روش و منش و سخنان اهل‌بیت(ع) است تا اگر قرار شد دفاع زبانی صورت بگیرد با اشراف کامل باشد.

وی در پایان گفت: یکی از مصادیق مهم دفاع زبانی در جامعه امروزی، نصرت اهل‌بیت(ع) در فضای مجازی است که باید پاسخ شبهات و اهانت‌ها داده شود و دفاع محکمی توسط محبین و شیعیان در مقابل دشمن صورت بگیرد.