به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئت‌امنای اماکن متبرکه در سالن پشت محراب حرم مطهر با تأکید بر این‌که مسئولان مساجد در مواجهه رفتارهای سیاسی در مسجد باید پدرانه عمل کنند، اظهار داشت: هرگونه مداخله‌گری در این امور از سوی مسئولان مسجد حزب گرایی را تقویت خواهد کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بررسی زمینه‌های منازعه در مساجد پرداخت و ابراز داشت: شالوده سنتی مسجد گریز عملی از منازعه دارند مگر آنکه تفکری در مسجد نفوذ کند و به طرح مسائل تفرقه‌انگیز بپردازد.

امام‌جمعه قم انتخاب عمومی برای تعیین هیئت‌امنا را یکی از راه‌های پیشگیری از منازعه در مسجد عنوان کرد و گفت: معراج مؤمن کارکرد مسجد است، بنابراین مسجد باید برمدار کارکردهای خود باید با مخاطبان مواجه شود.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد برخی جایگاه مسجد را به حدود منازعات شخصی خود تنزل دهند، اظهار داشت: باید توجه داشت که عمران و آبادی ناظر بر اهداف مسجد است و قرآن کریم برای مؤمنان متولی مسجد تعریف خاصی از ویژگی‌ها را ارائه کرده است.

امام‌جمعه قم شجاعت را از ویژگی‌های هیئت‌امنا و امام جماعت مسجد دانست و گفت: متولیان مسجد باید کارآموخته باشند و بر قواعد کار جمعی آگاه بود تا خللی در روند امور مسجد ایجاد نشود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پایان به بررسی ابعاد مسجد انقلابی پرداخت و ابراز داشت: مسجد ولایی و انقلابی مسجدی است که به‌درستی افق و ارزش‌های انقلاب و نظام را درک کرده و منسجم و هماهنگ با مبانی شریعت اسلام باشد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که مسجد انقلابی باید کانون مودت و الفت اسلامی باشد، گفت: در امور مسجد باید از هرگونه رفتار تفرقه‌انگیز پرهیز کرد.