به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اشرف عبدی در دومین نشست کارگروه توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس ایران که پیش از ظهر امروز در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد به تشریح طرح آموزشی مدیران و کارکنان اعتاب مقدس جهان اسلام پرداخت.
وی با اشاره به برنامه‌های مختلف آستان‌های مقدس برای زائران اظهار داشت: آگاهی مدیران و کارکنان آستان‌های شریف معصومین علیهم‌السلام باید نسبت به برخی آموزه‌ها، ازنظر کیفی و کمی توسعه یابد تا بتوانند در مسیر خدمت هرچه بهتر برای زائران و مکتب اهل‌بیت(ع) حرکت کنند.
مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی ادامه داد: اگر یک محتوای آموزشی برای همه اعتاب مقدس در نظر گرفته شود، می‌توان امور را درست‌تر و جامع‌تر پیش برد؛ ازاین‌رو این طرح علاوه بر کارگروه توسعه آموزش و پژوهش، در اجلاس نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام بررسی و درنهایت برای اجلاسیه تولیت‌های آستان‌ها موردنظر قرار می‌گیرد.
وی افزود: اعتاب مقدس مجری اصلی این آموزش‌ها هستند که برحسب شرایط خود، می‌توانند این آموزه‌ها را در دوره‌های ۳ الی ۵ ساله برای مدیران و در بازه زمانی مختلف نسبت به کارکنان منتقل نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدی با اشاره به در نظر گرفته‌شده آموزش‌های عمومی و تخصصی برای کارکنان و خادمان آستان‌ها گفت: این آموزش‌ها می‌تواند بر اساس نیازسنجی در اعتاب مقدس متفاوت باشد و برحسب ضرورت، آموزش‌های عمومی و تخصصی را برای کارکنان خود در نظر بگیرند.
وی با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری درباره الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده گفت: اعتاب مقدس معصومین علیهم‌السلام نسبت به این سند بالادستی مسئول هستند و هرکدام در عین این‌که باید نسبت به وظایف خود در این عرصه آگاه باشند، تلاش خود را دررسیدن به این مهم به کار بندند.
مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی افزود: آستان‌های مقدس معصومین علیهم‌السلام هرکدام کارهای علمی و پژوهشی در راستای ارتقای سطح علمی و مهارت‌های مدیران و کارکنان خود انجام داده‌اند که برخی در قالب کتاب مقالات پژوهشی منتشرشده است؛ در عرصه توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعتاب می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا از انجام کارهای تکراری و موازی اجتناب گردد.