به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حضرت زینب سلام الله علیها واقع در شهرک شهید زین الدین منطقه بنیاد قم با اشاره نقش تعیین کننده جوانان در جریان انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: با برنامه های فرهنگی مناسب باید از جوانان حراست و مراقبت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که مسجد اگر به برکت حضور جوانان مزین شود، دشمن به حدود آن نمی تواند نفوذ کند، گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانی فرمودند اگر مجموعه ای از جوانان انقلابی، مومن و کاردان در اختیار باشد، همه امور ساماندهی خواهد شد.

امام جمعه قم کادر سازی را از کارکردهای یک مسجد انقلابی توصیف کرد و گفت: انتقال تجارب انقلابی از ضرورت هایی است که بزرگان مسجد نباید از آن غافل شوند.

آیت الله سعیدی با تصریح بر این که شهدا با خون پاک خود شجره انقلاب را حراست و پاسبانی کردند، ابراز داشت: مساجد باید با خانواده های شهدا ارتباط تنگاتنگی داشته باشند؛ این در حالی است که از یک مسجد انقلابی انتظار می رود از امور و مشکلات همسایگان خود اطلاع و برای رفع آن تلاش کند.

امام جمعه قم حضور نوجوانان در جریان عظیم اربعین را یکی از زیباترین تصاویر عصر حاضر توصیف کرد و گفت: زائران در جریان حماسه اربعین خلوص، سادگی و الگوی عبور از دست اندازها را به امر الهی می آموزند.

آیت الله سعیدی در پایان به اهمیت هم رنگی مواکب ایرانی با موکب های خادم عراقی اشاره کرد و گفت: نباید تشریفات در مساله اربعین نفوذ کند.(p1)