به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مهدی شکرالهی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال نیز همانند سه سال گذشته موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تعدادی از خادمان افتخاری خود در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا میزبان زائران اربعین حسینی است.

مسئول غرفه شیرینی‌پزی موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: یکی از غرفه‌های این موکب پخت کیک و شیرینی تازه و توزیع آن در میان زائران است که با استفاده از مواد اولیه سالم و مطلوبی که از ایران به عراق آورده شده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین روزی ۱۵ هزار کیک مختلف نظیر کیک یزدی و شیرینی‌های تخت، نارگیلی، کشمشی و پای سیب  توسط پنج نفر از خادمان افتخاری تهیه ‌می‌شود که این آمار در روزهای منتهی به اربعین و باتوجه به افزایش چشم‌گیر جمعیت زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به روزی ۲۵ هزار عدد خواهد رسید و در مجموع ۳۰۰ هزار قطعه کیک و شیرینی در ایام اربعین توسط خادمان افتخاری موکب تهیه خواهد شد.

شکرالهی یادآور شد: موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها فعالیت خود را از ۲۷ مهرماه آغاز کرده و تا هشتم آبان‌ماه نیز به صورت مستمر درحال خدمت‌رسانی به زائران مسیر پیاده‌روی اربعین خواهد بود.