به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، علی‌اصغر جعفری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نزدیک به ۱۴۰۰ عمود دارد که موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ و نزدیک به کربلای معلی مستقر است.

وی اضافه کرد: طولانی بودن مسیر پیاده‌روی موجب می‌شود که برخی از لباس‌های زائران پاره یا نیاز به تعمیر داشته باشد به همین علت موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای رفع این نیاز زائران غرفه تعمیر و خیاطی لباس را ایجاد کرده است.

مسئول غرفه خیاطی موکب آستان مقدس کریمه اهل‌‍‌بیت(س) خاطرنشان کرد: از اذان صبح تا ۲۴ بامداد هفت نفر از خادمان افتخاری آستان مقدس در این غرفه به صورت مستمر فعالیت دارند و شب‌ها نیز در کنار چرخ‌های خیاطی شخصی خود استراحت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به غرفه خیاطی موکب آستان بانوی کرامت مراجعه می‌کنند، مطرح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی جمعیت مراجعه‌کنندگان به این غرفه به ۲۵۰ نفر نیز می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون برای دوخت و دوز لباس، شلوار، پیراهن و به ویژه کوله پشتی ۳هزار مراجعه به این غرفه شده است، عنوان کرد: ابزار و چرخ‌های این غرفه، ۶۰ کوله، ۶۰ شلوار، ۲۰۰ چادر زنانه، ۲۵۰ جوراب، ۳۰۰ قرقره نخ سوزن دستی، تعداد قابل توجهی سنجاق، کش، سگک تاج‌دار، دوک نخ، بند کیف و زیپ توسط خادمان افتخاری و خیرین تهیه شده است.