به گزارش پایگاه خبری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، محمد علیپور با اشاره به اینکه امور کمیته ارتباطات و تشریفات موکب آستان بانوی کرامت با محورهای راهنمای زائر، تکریم و کمک به گمشدگان و در راه‌ماندگان دنبال می‌شود، اظهار کرد: فعالیت‌های این کمیته در قبل، حین و بعد از موکب دنبال شده و می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از موکب به‌نوعی به‌عنوان مجموعه دیپلماسی حرم با دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد اربعین و کمیته‌های مختلف این ستاد، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی ارتباط لازم را بر قرار کرده و هماهنگی لازم را برای ارسال مایحتاج موکب، تهیه و صدور ویزا و ارتباط با سفارت عراق انجام داده‌ایم.

مدیر کمیته ارتباطات و تشریفات موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها از ارتباط‌گیری مطلوب این موکب با عتبات علوی، حسینی، عباسی و کاظمی یاد کرد و گفت: در زمان خدمت خادمان موکب، نیروهای این کمیته راهنمای زائران بوده و جاده و موکب را به زائران معرفی کرده‌اند و جمعی از خدام با آرم، کلاه و نشانه‌های حرم مطهر تجهیز شده و در ورودی موکب به استقبال زائران می‌روند.

وی با اشاره به اینکه تشریفات از واژه شرف و به معنای احترام گذاشتن است، عنوان کرد: این کمیته در برگزاری مراسم‌های مذهبی و اقامه نماز جماعت همراه خادمان فرهنگی است.

علیپور از برقراری ارتباط با مواکب مختلف ایرانی و عراقی مرتبط با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و افزود: بازدید از بیمارستان‌الحسین و تقدیر از مسئولان این بیمارستان، میزبانی از شخصیت‌های مختلف از جمله جانبازان، علما، مداحان و سخنرانان طی این ایام دنبال شده است.

وی با بیان اینکه کمیته ارتباطات و تشریفات بعد از موکب برای بازگشت خادمان و بازگرداندن کالاها به ایران هماهنگی لازم را با سفارت و مجموعه‌های مرتبط دنبال می‌کند، عنوان کرد: از افرادی که در طول موکب با ما مشارکت دارند در طول ایام سال در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها میزبانی خواهیم کرد تا در سال آینده نیز بتوانیم از مشارکت آن‌ها استفاده کنیم.

علیپور با اشاره به اینکه وظایف کمیته ارتباطات و تشریفات موکب حساس و ناپیداست، گفت: روزانه ۱۰۰ زائر گمشده به حرم بانوی کرامت مراجعه می‌کنند و خادمان موکب درحد توان برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کرده‌اند؛ دستاوردهای این کمیته نتیجه یک کار تیمی است.

وی از نگاه ویژه تولیت به رسالت‌های مهم این کمیته یاد کرد و افزود: اعضای این کمیته نیت کرده‌اند تا به نیابت از رهبری به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند.