به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام ثباتی مقدم، مسئول کمیته فرهنگی موکب بانوی کرامت درباره برنامه‌های فرهنگی موکب با اشاره به مراسم سخنرانی و عزاداری ابا عبدالله در حسینیه موکب بانوی کرامت گفت: حجج اسلام فرحزاد و میرباقری و آقایان شالبافان و مهدی رسولی، به مدت یازده روز و در مجموع بیش از سی ساعت به سخنرانی و مدیحه‌سرایی پرداختند و زائران و خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها کسب فیض نمودند.
نماز جماعت سه‌گانه در حسینه موکب، زیارت دوره ۲۴۰ نفر خادمان، نماز جماعت و مراسم عزاداری ویژه خدام به ویژه  خادمان در آشپزخانه مشغول خدمت هستند از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب بود که حجت‌الاسلام ثباتی به آن اشاره کرد.
وی افزود: علاوه بر این‌ برنامه‌ها، خادمین طلبه موکب با حضور در ۵ موکب اطراف، نماز جماعت اقامه می‌کردند و به زبان عربی به اقامه عزا پرداختند.

حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم ابراز داشت: هر روز یک ساعت قبل از اذان ظهر و مغرب، محفل باشکوه قرائت قرآن با حضور سی نفر از قاریان برجسته بین‌المللی و گروه‌های تواشیح از شهرهای مختلف ایران برگزار ‌شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مسئول مؤسسات قرآنی عراق، قاریان عراقی نیز در این محفل به تلاوت قرآن پراختند، اظهار داشت: حضور قاریان عراقی در کنار قاریان ایرانی، یک شعار عملی بود مبنی بر وحدت ملت ایران و عراق و پاسخی به یاوه‌گویی‌ها و شانتاژ معاندین داخلی و خارجی.

مسئول کمیته فرهنگی موکب بانوی کرامت با اشاره به طرح سفیران کریمه، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته چند گروه به مدت هفت روز  به ۱۷۰ موکب‌ عراقی در مسیرهای مختلف پیاده‌روی رفتند و ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین موکب، پرچم و دیگر متبرکات حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نیز به موکب اهدا شد.

غرفه عکاسی از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب بود که حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم به آن اشاره کرد و گفت: عکاسان از زائران عکس می‌گرفتند و تصویرشان را با نمای حرم روی تخته‌شاسی ظاهر می‌کردند که این کار مورد استقبال زائران به‌ویژه کودکان قرار گرفت؛ به‌طوری که غرفه از ساعت ۹ صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء فعالیت داشت و ۵ هزار تخته‌شاسی‌ به زائران داده شد.

پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب بانوی کرامت بود که کارشناسان این غرفه روزانه پاسخگوی حداقل ۶۰ مراجعه‌کننده به زبان‌های عربی، فارسی، اردو و انگلیسی بودند.

بر اساس این گزارش، غرفه زیارت مجازی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی موکب حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بود که با استقبال خوب زائران مواجه شد. در این غرفه سه نفر از خادمان از ساعت  ۹ صبح تا ۹ شب در خدمت زائران بودند که مجموعا ۱۵۰۰ زائر با عینک vr به زیارت مجازی حرم ائمه اطهار علیهم‌السلام رفتند.

حجت‌الاسلام ثباتی در ادامه درباره برنامه‌های فرهنگی خواهران به «ختم قرآن و ادعیه»، «اهدای روزانه هدایای متبرک و بسته‌های فرهنگی»، «پاسخگویی به سؤالات شرعی»، «غرفه کتاب»، «غرفه کودک» اشاره کرد که خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان از برنامه‌های خوب و متنوع آن استقبال خوبی داشتند.