به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام نظری منفرد امشب در شبستان امام خمینی(ره) با توجه ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام گفت: دوران امامت این امام بزرگوار ۶ سال بود و اکثر اوقات نیز حضرت، در زندان محبوس بودند. ایشان آخرین امام حاضر در میان مردم بودند و در آخرین روایت خود که عنوان وصیت نیز داشته است، نکات مهمی را خطاب به شیعیان می‌فرمایند که باید برای درک این مطالب تلاش فراوانی محبین خاندان عصمت و طهارت انجام شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند که‌ای انسان‌ها، اهل تقوای الهی باشید و اهل ورع در دین بوده و سعی کنید در گفتار و رفتار خود صداقت داشته باشید و امانت دار بوده و سجده‌های راز و نیاز خود را طولانی و همسایه داری را بااخلاق حسنه پیشه خودسازید.

استاد حوزه علمیه در توضیح نکات موارد فوق تأکید کرد: اهل ورع بودن یعنی اینکه انسان از امور مشتبه نیز پرهیز نماید و در مسئله صداقت به‌گونه‌ای عمل نماید که قلب و لسان با همدیگر هماهنگ باشند؛ از دروغ‌گویی و لو در مقام شوخی پرهیز نموده وامانت دار امانت‌گذاران باشد حتی اگر امانت‌گذار انسان بدی باشد.

وی اضافه کرد: خداوند به انسان امر کرده است که امانت‌داران، امانات را به صاحبانشان برگردانند و خیانت نکنند چراکه یکی از نشانه‌های مؤمن همین مسئله امانت‌داری است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد یادآور شد: نزدیک‌ترین ساعات انسان به خداوند به هنگام سجده است و این عمل شیطان را عصبانی می کند؛ لذا سجده‌های طولانی می‌تواند مانع از فریبکاری شیطان باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به ادامه وصیت امام حسن عسکری علیه السلام خاطرنشان کرد: حضرت در ادامه وصیت خود می‌فرمایند اگر انسان اهل تقوی و ورع در دین بود و در گفتارش راستگو و خلقش با همسایگان نیکو و ادای امانت کرده و سجده‌های طولانی داشته باشد می‌تواند یک شیعه واقعی باشد؛ من به خاطر وجود چنین صفاتی از یک شیعه مسرور می شوم که دیگران شیعه ما اهل‌بیت(ع) را با صفات پسندیده و اخلاق حمیده بشناسند و اگر اینطور نباشد و شیعیان ما فاقد این خصائص باشند باعث ناراحتی ما خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام ما شیعیان باید دو اصل را در زندگی رعایت کنیم؛ نخست کاری کنیم مردم به اهل‌بیت(ع) علاقه‌مند شوند و دوم اینکه سخنان زشت و قبیح نسبت به اهل‌بیت(ع) را دورنماییم چراکه حضرت می‌فرمایند هر خوبی که از ما اهل‌بیت(ع) گفته شود ما اهلش هستیم و هر بدی که به ما نسبت داده شود ما عاری از آن‌ها هستیم.