به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی به ویژه در مقطع ابتدایی اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: توانا نبودن برخی از معلمان قرآنی موجب می‌شود که دانش‌آموزان نتوانند به شیوه مطلوب با قرآن کریم آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش تدریس قرآن کریم به معلمان ابتدایی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های مقدماتی باید نسبت به ارائه آموزش‌های جامع و تکمیلی نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

این استاد برجسته قرآنی خاطرنشان کرد: مهارت‌افزایی معلمان در عرصه تدریس قرآن کریم باید تا پایان سال جاری دنبال شود و در این راستا برای جبران کاستی‌ها و کمبودها می‌توان از ظرفیت مجموعه‌های مختلف از جمله اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استفاده کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش مجموعه قرآن و عترت برای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم عنوان کرد: دانش‌آموزان بسیاری در این مجموعه برای آشنایی با آموزه‌های قرآن کریم درحال تلاش هستند و دوره‌های آموزشی این مجموعه نیز با حضور اساتید توانمندی برگزار می‌شود.(p2)