به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام مدرسی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: ماه ربیع‌الاول ازیک‌طرف ماه سرور آل الله است و از طرفی دیگر مصادف هست با شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام که جهان اسلام را داغدار کرده و باید در این ماه به فرمایشات حضرت بیشتر توجه شود.

حجت‌الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: دوران زندگانی ائمه معصومین کوتاه بوده است اما لحظه‌لحظه زندگانی آن‌ها و گفتار و رفتار حضرات معصومین می‌تواند مایه درس‌آموزی و الگو گیری ما انسان‌ها باشد و عمل به فرمایشات آن‌ها ضامن سعادت دنیوی و اخروی شود.

وی افزود: داشتن تواضع و اخلاق هم نسبت به خالق و هم نسبت به مخلوق ازجمله فرمایشات امام حسن عسکری علیه‌السلام خطاب به شیعیان واقعی است و لذا حضرت می‌فرمایند کسیکه در مقابل برادر دینی خود تواضع نماید نزد خداوند از راست‌گویان و انسان‌های پاک به شمارش خواهد آمد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در کنار تواضع نسبت به مخلوق باید تواضع نسبت به خالق هم انجام شود که مهم‌ترین آن اقامه نماز و عجز و ناتوانی در مقابل خداوند و تسلیم اوامر الهی شدن است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زیارت اماکن مقدسه هم تواضع نسبت به خالق است و هم تواضع نسبت به مخلوق که باید در دنیا انجام شود و بر اساس آیات قرآن احسان و محبت دیگران باید متقابلاً و به‌طور مضاعف صورت‌پذیرید.

حجت‌الاسلام مدرسی تأکید کرد: هر کس به اهل‌بیت(ع) محبت و تواضع انجام نداد و هتک حرمت نمود به اراده خداوند نابود شد و نتوانست به اهداف شوم خود برسد و به جهنم واصل و حتی آثاری از او هم در این دنیا باقی نماند؛ امروزه کسی سراغ قبر متوکل‌ها، معتضدها و… را نمی‌گیرد درحالی‌که نام و یاد و آثار اهل‌بیت(ع) پابرجاست.

وی اضافه کرد: بر اساس فرمایش امام حسن عسکری علیه‌السلام اگر انسان عزت بدون عشیره، هیبت بدون سلطنت و غنای بدون ثروت را بخواهد باید از لجن‌زار معاصی بیرون و به سمت طاعت الهی برود.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: تسلیم اوامر الهی شدن و اطاعت واقعی از خداوند به انسان عزت دنیوی و سعادت اخروی می‌دهد. دور کردن تکبر و عجب از خود انسان را به مقام تواضع می‌رساند و از واصل شدن به جهنم دور می‌کند.(p2)