به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ظهیری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: حضرت خاتم‌الانبیاء در سال عام‌الفیل متولد شدند و در این سال ابرهه تصمیم حمله به خانه کعبه را گرفتنه بودند و خانه کعبه همواره در طول تاریخ دچار حوادث عجیبی شده است اما به اراده خداوند دشمنان این خانه همگی نابودشده و این خانه خدا هنوز پابرجاست.

وی افزود: سالی که ابرهه تصمیم حمله به خانه کعبه را گرفت، حضرت عبدالمطلب سرپرست خانه کعبه بودند و حضرت به‌تنهایی در کنار کعبه نشستند و خداوند را قسم دادند که خانه کعبه را از شر ابرهه نجات بدهد و همین مسئله نیز اتفاق افتاد و دشمنان کعبه با خاک یکسان شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خلقت دنیوی و ظاهری نبی گرامی اسلام در سال عام‌الفیل بوده است اما خلقت نوری حضرت به زمان خلقت عالم برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام ظهیری در ادامه یادآور شد: نام‌گذاری حضرت در زمان تولد نیز خود داستان مفصلی دارد چراکه بر اساس فرموده خود حضرت، خداوند ۱۰ اسم برای حضرت انتخاب کرده‌اند که هر یک از اسامی فلسفه‌ای جداگانه و اسراری نهفته در خود دارد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نبی گرامی اسلام، پیامبر موعود بوده و در کتاب‌های آسمانی بشارت آمدنش را خداوند داده است و لذا بسیاری از علمای یهود و نصارا انتظار آمدن حضرت را می‌کشیدند تا مبادا از قافله پیوستن به حضرت عقب بمانند؛ این مسئله در جامعه امروزی برای ما شیعیان همانند مسئله ظهور است و ما باید در همه حال منتظر ظهور حضرت باشیم تا بتوانیم در رکاب حضرت ثابت‌قدم بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به‌صراحت دستور داده است که انسان‌ها با نبی گرامی اسلام پیوند عمیق داشته باشند و به معنای واقعی کلمه از رسول خدا اطاعت کنند تا بتوانند به حیات طیبه برسند.

حجت‌الاسلام ظهیری در پایان گفت: حقیقت سعادت دنیوی و اخروی یک انسان فقط در سایه پیوند و اطاعت از رسول خدا و اهل‌بیت(ع) بوده و هر کس در مسیر دیگری غیرازاین مسیر صراط مستقیم قدم بردارد به گمراهی و نابودی کشیده خواهد شد.(p1)