به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ظهیری شامگاه چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) گفت: هنگام ولادت نبی گرامی اسلام اتفاقات عجیبی در عالم رخ داد و خداوند با تولد حضرت منت بر سر بشریت گذاشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت این است که وجود مبارک ایشان به‌عنوان آخرین پیامبر و به‌عنوان پیامبر موعود بودند؛ تمامی پیامبران و انبیاء الهی بشارت آمدن نبی گرامی اسلام را داده بودند و حضرت را در کلامشان ستوده و معرفی کرده بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یهود و نصارایی که به کتاب‌های آسمانی خود اعتقاد کامل داشتند منتظر ولادت حضرت بودند و به ولادت قطعی حضرت شهادت داده‌اند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت که جنبه کاربردی دارد و می‌تواند الگوی مناسبی در سبک زندگی باشد مسئله شیر خوردن حضرت از حلیمه سعدیه می‌باشد به‌گونه‌ای که زمان تولد حضرت بر اساس نقل تاریخ بیش از ۴۰۰ زن می‌خواستند حضرت را شیر بدهند اما حضرت فقط  حلیمه سعدیه را قبول نموده و سینه به دهان مبارک خود گرفتند.

حجت‌الاسلام ظهیری در ادامه گفت: انتقال صفات پسندیده از مادر به فرزند فقط از طریق شیر دادن است و محرم نمودن فرزند از شیر بدون هیچ عذری به‌نوعی ظلم در حق فرزند بوده و در کلام اهل‌بیت(ع) بر این مسئله تأکید شده است.

وی تأکید کرد: اهل‌بیت(ع) از شیر دادن فرزندان توسط زنانی که با مکتب اهل‌بیت(ع) پیوندی ندارند و همچنین زنانی که دارای محاسن معنوی نیستند را نهی کرده‌اند و فرموده‌اند نوزادان در روز قیامت از مادرانی که قدرت شیر دادن داشته‌اند اما امتناع نموده‌اند شکایت خواهند کرد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اضافه کرد: در واقعه تولد حضرت موسی نیز همین مسئله اتفاق افتاد و حضرت موسی نیز فقط شیر مادر خودشان را خوردند. قرآن کریم نیز در این خصوص توصیه‌های مختلفی دارد؛ لذا بانوانی که نوزاد شیر می‌دهند و یا قصد فرزند آوری دارند باید توجه داشته باشند شیر هم آثار جسمی و ظاهری بر روی نوزاد دارد و هم آثار باطنی و بهترین خوراکی که حاوی تمامی ویتامین‌ها بوده و می‌تواند در رشد جسمی و روحی فرزند تأثیر گزار باشد، شیر مادر می‌باشد.(p2)