به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) گفت: اولین مسئله در باب معرفی بانوی کرامت بحث شخصیت شناسی حضرت می‌باشد و لذا زمانی که به زیارت‌نامه این بانوی بزرگوار مراجعه نماییم با فرازهایی عمیقی مواجه می‌شویم مبنی بر اینکه این بانو جایگاهی رفیع و منزلتی خاص در نزد خداوند دارد.

وی افزود: ارزیابی شخصیت هر انسانی بستگی به منزلت آن شخصیت در پیشگاه خداوند است و لذا هر کس مقام و منزلتش و جایگاهش نزد خداوند بالا باشد، شخصیتش نیز در مرتبه اعلایی قرار می‌گیرد و می‌تواند الگویی برای دیگر انسان‌ها باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها فرزند امام کاظم علیه‌السلام بودند و آن‌طور که مرحوم طبری در کتاب دلایل الامامه می‌نویسد امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با همدیگر تنی بودند و حساب این دو بزرگوار از حساب دیگر فرزندان امام کاظم علیه‌السلام جداست. در میان فرزندان امام، حضرت رضا علیه‌السلام به‌عنوان وصی و جانشین در مرتبه اول و بانوی کرامت در مرتبه دوم قرار دارند.

حجت‌الاسلام نظری منفرد یادآور شد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، در محیطی معنوی و بیت نورانی امامت رشد و تربیت یافتند و ایشان امامزاده بلافصل بوده و هم فرزند امام، هم خواهر امام و هم عمه ائمه معصومین می‌باشند و خود جایگاهی خاص و منزلتی رفیع است.

وی تأکید کرد: از دیگر مباحث شخصیتی کریمه اهل‌بیت(ع) که باید توجه شود، محدثه بودن این بانوست یعنی ایشان راوی حدیث بودند و روایت نقل کرده‌اند و دارای مقام علمی بالایی بوده‌اند و حدیث مسلسلات فاطمیات که در کتاب جامع الاخبار آمده است از آثار بسیار ارزشمند این بانوی بزرگوار است.