به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین شب گذشته در شبستان امام خمینی(ه) گفت: ذکر شریف صلوات یک توسل کوتاه اما پرفایده به اهل‌بیت(ع) است که باعث می‌شود انسان به مقام دوستی با خداوند برسد و خداوند شخص فرستنده صلوات را به مقام خلیلی الرحمانی برساند.

وی افزود: بر اساس فرموده امام هادی علیه‌السلام، چون حضرت ابراهیم به کثرت بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستادند به مقام خلیل الرحمانی انتخاب شدند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حبیبان واقعی خداوند فقط اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند و این حضرات حلقه اول و مقربان اصلی درگاه خداوند هستند. هر کس بتواند با اهل‌بیت(ع) ارتباط واقعی و حقیقی برقرار نماید و به آن‌ها توسل بجوید، به مقام دوستی با خداوند انتخاب خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما پیامبر نفرستادیم الا اینکه رحمت بر عالمین باشد و معنای عالمین یعنی تمامی عوالم و این رحمت باعث می‌شود مؤمنین هدایت و نجات پیدا کنند و اشقیا و شیاطین نیز زمین‌گیر شوند.

حجت‌الاسلام فرحزاد یادآور شد: خداوند دائم الخلق و دائم الرزق بوده و این دستگاه خالقیت و رازقیت خداوند بسیار عجیب است که در هرلحظه از زمان یک خلق جدیدی در ذرات عوالم موجود رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: عظمت دستگاه خلقت خداوند قابل‌درک برای عقول ناقص بشری نیست؛ عوالم خداوند بسیار گسترده بوده و نبی گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) برای تمامی عوالم موجود از گذشته تا حال و آینده نیز ولایت دارند و دایره رحمت آن‌ها منحصر در زمان و مکان و قشر خاصی نیست بلکه برای تمامی عوالم است.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: نبی گرامی اسلام در حقیقت واسطه وجود و فیض الهی برای تمامی عوالم هستند و تمام عوالم و ذرات موجود تحت رحمت و اشراف پیامبر(ص) می‌باشد و تمامی آن‌ها نیز به برکت نبی گرامی اسلام خلق‌شده‌اند و حضرات معصومین ولی‌نعمت و صاحب نعمت تمامی عوالم هستند.

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان گفت: رحمت رسول خدا بر تمامی ذرات عالم توسعه دارد و حتی این رحمت باعث می‌شود کاربرد و کارکرد شیاطین و اشقیاء نیز بی‌اثر شود.