به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: علامه مامقانی در کتاب رجالی خود زمانی که به حضرت زینب سلام‌الله علیها می‌رسد می‌فرماید اگر بگوییم این بانوی باعظمت از مقام عصمت برخوردار بوده چه کسی می‌تواند آن را انکار کند و اگر این مقام عصمت نبود نمی‌توانست حامل «ودایع امامت» از سوی سیدالشهدا باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروزه جامعه ما بیش از همیشه نیاز به الگو گرفتن از این بانوی باعظمت دارد و زوایای مختلف زندگی این بانو برای ما درس‌آموز است.

حسینی قمی تأکید کرد: صبر و مقاومت این بانوی بزرگوار مثال‌زدنی است چراکه در اوج سختی‌ها صبر نمودند.

وی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ بار واژه صبر و مشتقات آن در قرآن تکرار و ۲۰ فرمان صبر درآیات قرآن کریم ذکرشده است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در واقعه عاشورا ۱۸ عزیز خود را از دست دادند و بعدازاین مصائب نیز با سختی‌های مختلف مواجه شدند اما در اوج این مصائب، صبر و استقامت داشتند.

وی در ادامه گفت: طبق روایت امام صادق علیه‌السلام اولین کسانی که وارد بهشت می‌شوند، کسانی هستند نگرش شاکرانه هم در سختی‌ها و هم در خوشی‌ها به درگاه الهی دارند.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: معیار حمد الهی در بلاها و سختی‌هاست و باید در بلاها حمد خداوند انجام شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: الگوپذیری از حضرت زینب سلام‌الله علیها باید به‌صورت عملی در زندگی انسان جاری شود و دقت داشته باشیم که الگو گیری عملی، معیار تبعیت از اهل‌بیت(ع) است.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: در خطبه‌های مختلف نهج‌البلاغه به نحوی با کلمات مختلف حمد و ستایش خداوند صورت گرفته است و با عناوین مختلف و مدل‌های خاصی ثنای الهی گوشزد شده است.

وی افزود: حمد و سپاسگزاری و صبر و بردباری درآیات و روایات و سیره اهل‌بیت(ع)، باید موردتوجه جدی خانواده‌ها شود چون جامعه و خانواده‌های امروزی با نبود این صفات گرفتار مشکلات می‌شوند و زندگی‌ها با معضلات جدی مواجه خواهد شد.

حسینی قمی اظهار داشت: بخشی از ابتلائات انسان‌ها بر اساس آزمون و حکمت الهی است و قرار نیست همه مشکلات با معجزه حل‌وفصل شود و هنر آن است که انسان امتحان خود را در همین آزمون‌های الهی پس دهد چرا که دنیا دار ابتلائات است.