به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام میرشفیعی طی سخنانی بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: در قرآن کریم و روایات برای کسانیکه به ساحت مقدس اولیاء الهی اهانت و هتک حرمت کنند عذاب‌های شدیدی وجود دارد و بعد از شرک به خداوند گناهی بزرگ‌تر از هتک حرمت به اولیاء الهی وجود ندارد.

وی افزود: همواره در طول تاریخ و از همان ابتدای خلقت بشر، تعدادی از اولیاء و انبیاء الهی توسط انسان‌های دیگر شکنجه و به قتل رسیدند و همین‌طور حضرات معصومین نیز پیوسته مورد اذیت و آزار کفار و مشرکان و منافقان بودند و هتک حرمت شده و درنهایت به شهادت رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بر اساس روایت، اهانت به اولیاء الهی به‌منزله اعلان‌جنگ باخداست و همان‌گونه که اطاعت از انبیاء الهی همانند اطاعت از خداست و عصیان و نافرمانی از دستورات اولیاء الهی به‌منزله نافرمانی از اوامر الهی است و محبت، ارادت، صلح و…با اولیاء الهی همانند محبت، ارادت و صلح با خداوند است.

حجت‌الاسلام میرشفیعی یادآور شد: جریمه و نتیجه اهانت و هتک حرمت نسبت به انبیاء الهی، آتش جهنم است و لذا انسان‌ها باید پیوسته مواظب گفتار، رفتار و کردار خود باشند تا مبادا هتک حرمتی صورت گیرد و کمترین هتک حرمت در حق انبیاء الهی بلند کردن صدا در محضر آنان است.

وی در ادامه تأکید کرد: همراهی و همدل بودن با کسانیکه که همواره هتک حرمت می‌کنند نیز امری ناپسند و مذموم است و باعث می‌شود انسان به‌صورت ناخواسته در دام آن‌ها گرفتار شود و خود را به ورطه سقوط بکشاند.

حجت‌الاسلام میرشفیعی در پایان گفت: بزرگ‌ترین گناه بعد از شرک درآیات قرآن هتک حرمت اولیاء الهی است که باعث می‌شود اعمال حسنه انسان حبط و نابود شود.