به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام رضایی قمی در جمع ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شبستان امام خمینی(ره) بابیان اینکه قلب سلیم حیات طیبه به دنبال دارد، گفت: زمانی که انسان دارای قلب سلیم باشد همت و تلاشش برای رسیدن به کمالات معنوی مضاعف شده و استقامت دینی انسان بالا می‌رود.

وی افزود: داشتن همت‌های بلند انسان را به جایگاه رفیع و درجات عالی می‌رساند و بر اساس روایت، منزلت هرکسی به‌اندازه همت و تلاشش می‌باشد.

حجت‌الاسلام رضایی قمی خاطرنشان کرد: در مسیر عبودیت واقعی دستورات مهمی در قرآن کریم خطاب به بندگان مؤمن و باایمان ذکرشده است و خداوند در آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران می‌فرماید برای مسیر عبودیت باید اهل صبر باشید و صبوری پیشه نمایید.

سخنران حرم بانوی کرامت در تبیین معنای صبر و صبور بودن گفت: بر اساس روایات وارده از لسان اهل‌بیت(ع) اهل صبر بودن در مسیر عبودیت یعنی اینکه انسان اهل صبر بر فرائض باشد و نگذارد واجباتش کمرنگ شود و باید از فرائض مراقبت نماید تا مبادا ترک شوند.

وی یادآور شد: صابر بودن و صبوری پیشه کردن که در ادامه آیه آمده است نیز به معنای این است که بر مصائب و بلاهایی که بر شما انسان‌های ایمان آورده وارد می‌شود صبور باشید.

حجت‌الاسلام رضایی قمی در پایان تأکید کرد: محافظت از چشم و گوش و زبان در راستای عمل به آیه قرآن کریم در خصوص صبر بر فرائض بوده و مراقبت از فرائض باعث می‌شود انسان به مقامات عالیه برسد و بر اساس فرموده امام صادق علیه‌السلام عابدترین مردم کسانی هستند که اهل انجام واجبات هستند.