به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حرم بانوی کرامت برگزار شد طی سخنانی بابیان اینکه از عوامل موفقیت در  جنگ ۸ ساله تحمیلی حاکمیت فرهنگ قرآنی بود اظهار داشت: امروز هم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید به قرآن و آموزه‌های دینی این کتاب شریف پناه ببریم.

وی افزود: شهر مقدس قم خاستگاه تشیع و انقلاب اسلامی داست و امروز نگاه سایر استان‌ها در مباحث دینی به قم است و بایستی الگوی سایر استان‌ها در این بحث باشیم و بتوانیم فرهنگ قرآنی را به نحو احسن توسعه و نهادینه نماییم.

سرپرست استانداری قم با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و معضلات فعلی عمومی جامعه ازجمله طلاق، اعتیاد و سرقت، خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی را در جامعه حاکم کنیم می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثرتر عمل کنیم و تنها راه برون‌رفت از معضلات جامعه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

هاشمی در پایان تأکید کرد:از ظرفیت مؤسسات قرآنی بایستی در جهت تعالی جامعه در مباحث مختلف استفاده شود و این مسئله جز با همدلی و هم‌افزایی و تبادل ظرفیت‌های فعالان قرآنی میسر نمی‌شود.