به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، زیارت، وقف و نذر از شعائر الهی است که همواره از سوی مؤمنان در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام احیاء و تکریم شده است تا جایی که اهتمام به این فرایض در بستر تاریخ، حماسه‌های تاریخ‌سازی همچون راهپیمایی اربعین را آفریده است؛ آفرینشی از جنس ایمان که پایه‌های نظام سلطه را هدف گرفته و ندای آزادی و حقیقت را برای جهانیان بر مناره‌های ایمانی مجامع اذان گفته است.

غبارروبی بقاع متبرکه سنتی است که در سیره زیارت تبلور کرده و در تاریخ لحظاتی آموزنده و هدایت‌گر را به نمایش گذاشته است؛ بر این اساس در سلسله اسناد بازخوانی غبارروبی مضجع شریف فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها دست خط رهبر معظم انقلاب در غبارروبی مهرماه ۱۳۷۲  منتشر می‌شود.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم یا اهل‌بیت النبوه و موضع الرساله، اسلام علیک یا قره عین آل الرسول صلی‌الله علیه و آله

افتخار خدمت در این آستان ملک پاسبان، بر شما آقایان و عزیزان، مبارک و گرامی باد. حق بزرگ این سرچشمه نور و هدایت که یکی از ثمرات آن تشکیل حوزه علمیه عظیم الشان در سایه این بقعه مبارک است، چنان عظیم است که زبان و قلم چون من حقیر و ناتوانی را رسایی بیان آن نیست. این حق بر دوش همه‌کسانی است که از برکات این بقعه و این حوزه بهره‌مند شده‌اند، وظائفی را درخور توان و امکان می‌گذارد. خداوند شما و همه‌ متمسکین به ذیل ولایت اهل‌بیت وحی و فضیلت را موافق به ادای این وظایف بدارد. اینک حرم مطهر و بیوتات مطهره‌ی آن بحمدالله از وضع شایسته‌تری نسبت به گذشته برخوردار است و وسعت و نظافت و ابهت و انتظامی بیش از گذشته دارد. این رشته بهسازی باید انشاء الله ادامه یابد و به‌موازات آن صفا بخشیدن به فضای معنوی و روحی و امکان انتفاع از هدایت الهی در این مکان مقدس نیز باید موردتوجه و اهتمام باشد. خداوند عالم عظیم القدر، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، مرحوم آیت‌الله بروجردی رحمهم الله تعالی را با مضطجعه ی این مضجع شریف محشور فرماید؛ و روح مقدس امام بزرگوار را که روحی در همه تلاش‌های گذشتگان دمید به عالی‌ترین درجات نائل فرماید و شما آقایان را حفظ کند.

سید علی خامنه‌ای- ۱۳۷۲/۰۷/۰۳