وجود حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم، این شهر را به یک پایگاه معنوی و علمی تبدیل کرده است. این بانوی کرامت با حضور متبرک خود در شهر قم آبرویی به این شهر داد که امام صادق علیه السلام درباره آن می‌فرماید: «تربت قم مقدّس است و مردم قم از مایند و ما هم از آنانیم، هیچ ستمگری قصد بد به اهل قم نمی‌کند مگر اینکه عذاب او جلو می‌افتد تا وقتی که مردم به برادران خود خیانت نکنند، ولی وقتی که خیانت کنند خداوند ستمگران را بر آنان مسلّط می‌کند. آنان یاران قائم ما و دعوتگران حق ما هستند». سپس امام سر مبارکشان را به‌طرف آسمان بلند کردند و فرمودند: «خدایا آنان را از هر فتنه‌ای مصون بدار و از نابودی نجات بخش».

تجمع هیات‌های مذهبی تهران، دوشنبه ۲۶ آذرماه مصادف با شب رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر مقدس قم، منطقه بیت‌النور، خیابان ۴۵ متری عمار یاسر، کوچه میدان میر برپا شد.

دسته عزاداری نیز بعد از اقامه نماز مغرب از منطقه بیت‌النور محل عبادتگاه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در مدت اقامت در شهر قم آغاز و تا حرم مطهر ادامه پیدا کرد. سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی کاظم غفارنژاد و حسین ستوده در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بخش دیگری از این برنامه بود.