به گزارش پایگاه خبری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی خطاب به اعضای هیأت علمی این دانشگاه گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه را به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم هویت و رسالت اصلی خود را در حوزه و دانشگاه که مورد توجه شرع مقدس اسلام است، محقق کنیم.

وی با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: در دوران قبل از رنسانس، اصحاب کلیسا به لحاظ بدعت‌گذاری و انحراف هایی که در دین ایجاد کرده بودند، خسارت های زیادی به بشر تحمیل کردند. یکی از نکات عبرت‌آموز این است، کسانی که در مقابل کلیسا قیام کردند، دین را به طور کلی کنار گذاشته بودند و پس از آن نیز عرصه علم را از دین جدا کردند، در حالی که اسلام از همان ابتدا دو حوزه علم و دین را مرتبط با هم دانست و به دو دست از یک پیکر تشبیه کرد. حوزه دین مسائل روز علمی را در دل خود دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: امام راحل نیز به تبعیت از این بینش، این دو عرصه که دچار قهر تاریخی شده بودند را با یکدیگر پیوند داد و موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد، البته برخی متفکران ما که در غرب تحصیل کرده بودند، به گمان خود می خواستند آشتی علم و دین را برقرار کنند، اما چون ریشه آنها در غرب بود، نتوانستند در این میان الفت واقعی ایجاد کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه علیرغم تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن و براندازی نظام، انقلاب اسلامی وارد چهل سالگی می شود، خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در دیدارها و بیانات خود بر آن تأکید دارند، نگاه کلانی است که مانند سبک و روش اولیای الهی، تلاش در هدایت مردم دارد.

امام جمعه قم در پایان خطاب به دکتر طهرانچی گفت: امیدواریم با تحول ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر ولایتی و شما، این دانشگاه بتواند انسجام و وحدت بین دو مجموعه خطیر و عظیم علم و دین را درک و به خوبی اجرایی کند تا در کشور و به ویژه استان قم الگو و اسوه باشد.