به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمود سیجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه چند اداره کل در سازمان صنعت، معدن و تجارت گردهم آمده‌اند، اظهار کرد: با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت‌های این سازمان، کار سختی را در سطح استان دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان قم با ایجاد شهرک‌های صنعتی افزایش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: دو هزار و ۳۳۰. کارخانه در استان قم داریم و با این تعداد رتبه چهاردهم را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: ۵۳ هزار نفر به صورت مستقل در بخش صنعت فعالیت دارند و این بخش ۴۲ درصد از اشتغال قم را بر دوش می‌کشد؛ هر چند در گذشته صنایع آلاینده در شهرک صنعتی سلفچگان داشتیم اما اکنون دیگر صنایع آلاینده در قم نداریم.

وی تصریح کرد: دریاچه نمک ثروت خدادادی بزرگی است که قسمت مردم قم شده و ۲۵ ماده مدنی در این دریاچه یافت می‌شود که می‌توان از املاح این دریاچه که نیاز کشور نیز است به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

سیجانی از جاذبه‌های گردشگری دریاچه نمک قم یاد کرد و گفت: به دنبال ایجاد راه دسترسی از قم به سمت این دریاچه هستیم، اکنون دیگر استان‌ها نیز درحال بهره‌برداری از این دریاچه هستند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فضای بازار، اقتصاد و تولید را متزلزل کرد، عنوان کرد: ۱۳ آبان‌ماه هم‌زمان با شروع تحریم‌ها، افتتاح ۱۳ پروژه تولیدی را در دستور کار قرار دادیم تا همگان متوجه شوند از تحریم‌ها هراسی نداریم.

سیجانی از کشف بیش از ۳۵ انبار احتکار در استان قم یاد کرد و ادامه داد: برای مقابله با فسادهای ارزی ۵۷۰ میلیارد تومان پرونده به تعزیرات فرستادیم.