به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه سلسله جلسات تکالیف چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) گفت: تکالیف چهل‌سالگی انقلاب باید با استناد از فرمایشات و سیره فاطمی موردبررسی قرار بگیرد چراکه انقلاب اسلامی ایران در تداوم انقلاب فاطمی بود و به انقلاب مهدوی نیز ختم خواهد شد.

وی افزود: مبانی انقلاب فاطمی و انقلاب اسلامی در حقیقت، واحد هست چراکه مبنای انقلاب بانوی دوعالم خدا بود، مبنای انقلاب اسلامی ایران نیز خدا بود، در انقلاب فاطمی، محور ولایت بود و تمامی اقدامات حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز بر محور ولایت نبی گرامی اسلام و جانشین پیامبر(ص) بود. ایشان هیچ اقدامی بدون حضرت علی علیه‌السلام انجام ندادند و در انقلاب اسلامی نیز محور ولایت بود.

سخنران بانوی کرامت خاطرنشان کرد: فریاد و سکوت حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز با اذن امیرالمؤمنین بود؛ ایشان به‌صورت جهادی از ولایت دفاع نمودند و با مال و جان خود، مجاهدانه از ولی خدا حمایت نمودند. در انقلاب اسلامی ایران نیز مردم مجاهدانه با مال و جان خود دفاع نمودند و تاکنون قریب به ۲۳۰ هزار شهید تقدیم این مملکت و انقلاب نمودند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد: هر کس می‌خواهد در انقلاب اسلامی و انقلاب مهدوی حضوری پررنگ داشته باشد باید حرکتش جهادی باشد و هر کس در این مسیر باخداوند معامله نماید می‌تواند دوام بیاورد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: ریشه ترس از جهاد، حب دنیا و تعلق‌خاطر به مادیات دنیوی است درحالی‌که در جهاد علیه کفار و مشرکین و ظالمان عزتی ابدی وجود دارد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان تأکید کرد: مبنای خدایی، محور ولایت و حرکت جهادی، سه شاخصه مهم و اصلی انقلاب فاطمی بود که در انقلاب اسلامی ایران نیز نمود داشته و باید تا انقلاب مهدوی نیز ادامه داشته باشد.