به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع شامگاه دوشنبه در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت الگوگیری انسان‌ها از حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: مجموعه روایاتی که سیره بانوی دوعالم را موردبررسی قرار داده‌اند نقش الگویی برای انسان‌ها دارد. این الگو گیری اختصاص به زنان جامعه ندارد و مختص همگان می‌باشد؛ حتی ائمه معصومین نیز می‌فرمایند ما به مادرمان حضرت زهرا سلام‌الله علیها اقتدا می‌کنیم.

وی افزود: در عصر ظهور نیز حضرت ولیعصر(عج) حرکت خود را با الگو گیری از بانوی دوعالم شروع می‌کند که این مسئله تأکیدی دارد بر این مسئله مهم که باید ابعاد الگو بودن این بانوی بزرگوار موردبررسی دقیق قرار بگیرد و به‌درستی در جامعه تبیین شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: الگوگیری با کپی کردن و کپی‌برداری متفاوت می‌باشد و باید به معنای واقعی کلمه سیره فاطمی موردبررسی و الگوبرداری قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها درجایی که احساس می‌کردند باید فریاد بزنند، سکوت را جایز نمی‌دانستند و در دفاع از مظلومیت ولایت و ولی خدا مجاهدانه قیام کردند؛ این یعنی الگو گیری از اینکه سکوت در مقابل ظلم مخصوصاً ظلم در حق ولی خدا جایز نیست.

وی یادآور شد: روش زندگی این بانو، اداره خانواده، سبک زندگی اسلامی، تقسیم‌کارهای داخل و بیرون منزل، مدیریت امور داخلی خانه به نحو شایسته، تربیت فرزندان صالح، حمایت واقعی از همسر، دوری جستن از محیط بیرون منزل مگر در ضرورت، حفظ ارزش مادر بودن و خانه‌داری و خانواده‌داری، عدم غفلت از وقایع سیاسی و اجتماعی جامعه، وظیفه‌شناسی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، احساس تکلیف و تکلیف مداری در مقابل تهاجم دشمنان، عدم بی‌تفاوتی به سیاست و اجتماع و نقش مادر و همسر در سیره فاطمی، مناسبی برای اقشار مختلف جامعه به‌خصوص بانوان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: دشمنان دین و اسلام به دنبال تضعیف بنیان اصیل و باارزش خانواده هستند تا بتوانند از این طریق جامعه را به انحطاط بکشانند چراکه خانواده سلول اصلی تشکیل یک جامعه سالم و ایده آل است و اگر این سلول‌ها تضعیف شوند، پیکره کلی جامعه ازهم‌پاشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: نوک پیکان دشمن به سمت خانواده هدف گرفته‌شده است و شکاف بین دو نسل قدیم و جدید و والدین از فرزندان از اهداف اصلی دشمنان است. اگر این شکاف بین نسل‌ها ایجاد شود، ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگی‌های اصیل موردتهاجم قرار می‌گیرند و به نسل جدید منتقل داده نمی‌شوند که خوراک جدید غربی و غیردینی جایگزین آن خواهد شد و بسیار خطرناک و نابودکننده هویت دینی نسل جدید خواهد بود.

وی در پایان افزود: خانواده‌ای که حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان مادر و همسر عهده‌دار اداره امور داخلی آن بودند، درنهایت همفکری، با اهداف مشترک، دارای فضایی بسیار صمیمی و محبت عمیق بود که اعجاب‌انگیز است. حاصل این خانواده فرزندانی همچون امام حسن، امام حسین و حضرت زینب علیهم السلام  است.