به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ریشه این انقلاب در نهضت و قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها است، اظهار داشت: ۱۲ بهمن روزی است که بزرگ‌ترین استقبال از ورود یک شخصیت به کشور در تهران دنبال شد به صورتی که طول جمعیت حاضر به طول ۳۳ کیلومتر رسید.
وی پایبندی و حمایت از شعارهای اصلی انقلاب از جمله استقلال و آزادی را مهم‌ترین وظیفه مسئولان و مردم دانست و اضافه کرد: دولت و ملت باید از هر نوع کاری که به این استقلال آسیب می‌رساند پرهیز کند؛ حرکت‌ها، پیمان‌ها و قراردادها نیز باید استقلال ملت را حفظ کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم از روحیه جهادی به‌عنوان نجات‌دهنده کشور در برخی از مشکلات نام برد و گفت:‌ باید مراقب باشیم روحیه جهادی مردم با روحیه رفاه‌زدگی و اشرافی‌گری جابه‌جا نشود چراکه هر کدام از این روحیه‌ها ساز و کار خاصی را در جامعه پیاده‌سازی می‌کند.
وی بر لزوم اعتماد به مردم به ویژه جوانان به‌عنوان گردانندگان انقلاب تاکید کرد و ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان در صحنه‌های مختلف انقلابی نشان می‌دهد که جریان تاریخی انقلابی درحال رشد است.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: در دوره‌های مختلف مردم در حفظ و پاسداری از انقلاب هرگز طلبکارانه وارد نشدند چراکه کسی دنبال منافع شخصی خود نبوده و همه برای حفظ کیان کشور تلاش می‌کردند، امروز هم نباید اجازه دهیم دشمن با تبلیغات این معادله را بهم زند و مسئولان نیز باید مراقب باشند که فساد موریانه‌وار رخنه می‌کند و تاکنون نیز بسیاری از نظام‌ها را زمین زده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید مراقب سیاه‌نمایی‌هایی دشمن باشند، عنوان کرد: ولایت‌مداری نقش کلیدی را در پیشرفت کشور داشته است، به همین علت مسئولان و خدمت‌گزاران به نظام باید نسبت به رهنمودهای رهبری نگاهی ویژه داشته باشند.
امام‌جمعه قم بر لزوم التزام به احکام شرعی و دوری از فرهنگ بیگانگان تاکید کرد و گفت: باید مراقب نفوذ فرهنگ بیگانگان به خصوص غربی‌ها باشیم؛ بی‌اعتمادی به دشمنان یکی از رمزهای مهم پیروزی ملت ایران است و همچنان باید به این رمز توجه داشته باشیم چراکه دشمن هیچگاه از توطئه و نقشه‌های خود دست برنداشته است.
وی افزود: ملت و بسیاری از مسئولان رمز بی‌اعتمادی به دشمن را حفظ کرده اما برخی هستند در قسمت‌های مختلف این جامعه که همه چیز را در اعتماد به دشمن می‌دانند، درحالی‌که این افراد باید به رهنمودهای قرآن و عترت و رهبر انقلاب اسلامی توجه کنند و به جز به خدا و ملت توجهی نداشته باشند.