به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی عصر امروز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت گفت: در کتب معتبر شیعه و اهل سنت روایتی به تواتر نقل‌شده است، مبنی بر این که روزی رسول خدا دست دختر گرامی‌شان خانم فاطمه(س) را گرفته بودند و خطاب به مردم فرمودند هر کس این دختر را می‌شناسد که شناخته است و هر کس او را نمی‌شناسد باید بشناسد. این فاطمه، دختر من است، فاطمه، پاره تن من و قلب و روح میان دو پهلوی من است هر کس او را اذیت کند، مرا اذیت نموده و هر کس مرا اذیت نماید، خداوند را مورد اذیت قرار داده است.

وی افزود: اهتمام رسول خدا مبنی بر معرفی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، به جهت معرفی کامل این بانوی بزرگوار در راستای حفظ احترام و شخصیت ایشان بود، چراکه رسول خدا آگاه بودند بعد از رحلتشان، قرار است ظلم‌های بی‌سابقه‌ای در حق این بانو شود و ایشان را مورد آزار و اذیت قرار بدهند، لذا با معرفی بانوی دوعالم، جایگاه عظیم حضرت فاطمه علیهاالسلام را به امت اسلام متذکر می‌شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مسلمانان بعد از رحلت نبی گرامی اسلام در خصوص یادگار رسول خدا، بسیار بدعمل کردند، نسبت به ظلم‌هایی که در حق ایشان شد، بی‌تفاوت شدند و به وصایای رسول خدا عمل نکردند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بنا بر وصیت بانوی دوعالم، امت اسلام با خداوند و رسول خدا نسبت به عهدی که با جانشین نبی گرامی اسلام داشتند، نقض عهد نمودند و نسبت به امام و ولی خدا ظلم نمودند.

حجت‌الاسلام مؤمنی تأکید کرد: مردم آن روز بااینکه در حادثه غدیر حضور داشتند و خود شنیدند که رسول خدا چه مطالبی را ایراد فرمودند اما در خانه‌های خود خزیدند و بی‌تفاوت شدند و در مقابل مظلومیت حضرت علی علیه السلام سکوت نمودند.

وی در ادامه گفت: زمانی که دشمنان برای بیعت گرفتن با ولی خدا به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها حمله‌ور شدند با تمام وقاحت درب خانه را آتش زدند، ولی خدا را با دستان بسته به سمت مسجد کشان‌کشان بردند و بانوی دوعالم را مورد ضرب و شتم قراردادند؛ اما حضرت زهرا سلام‌الله علیها با تمام توان خود از امامشان دفاع نمودند و برای حمایت از حضرت علی علیه‌السلام به مسجد رفته و بر سر دشمنان فریاد زدند.