به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، غلامرضایی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم برکات فراوای برای شهر قم، ایران و جهان تشیع به همراه داشته است.

مدیر طرح و برنامه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از نشر معارف دینی به همت این آستان مقدس یاد و تصریح کرد: شهر قم به برکت وجود آستان مقدس بانوی کرامت خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و نقشی بی‌بدیل در پیروزی آن داشته است.
وی ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از توسعه خدمات معنوی و مادی آستان مقدس بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: طی این دوران بخشی از اراضی موقوفه حرم بانوی کرامت با رویکرد خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران در اختیار دستگاه‌های خدماتی و دولتی، برخی از بیمارستان‌ها، ادارات، مدارس علمیه، دفاتر مراجع تقلید و کلاس‌های درس حوزوی قرار داده شده است.
غلامرضایی با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به زائران نسبت به دوران ابتدای انقلاب افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: آستان مقدس به‌عنوان دومین حرم مطهر ایران طی ۴۰ سال اخیر در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است و تاکنون شبستان‌ها، صحن‌ها و رواق‌های مختلف در حرم مطهر ایجاد شده و به‌سازی و نوسازی بافت‌های قدیمی آن نیز در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی از نظارت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه در مقاطع خاص، خدمات ارائه شده در حرم مطهر، ارزیابی عملکرد این فعالیت‌ها و تدوین گزارش‌های عملکرد دوره‌ای در آستان مقدس به‌عنوان امور واگذار شده به این مدیریت نام برد.
غلامرضایی با اشاره به اینکه مدیریت طرح و برنامه حرم مطهر ازسال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به عنوان یک مدیریت مستقل دنبال کرده است، اظهار کرد: می‌توان از این مدیریت به‌عنوان یکی از رویش‌های حرم مطهر در انقلاب اسلامی نام برد چراکه در گذشته فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌ریزی در آستان مقدس به صورت غیر متمرکز و پراکنده اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز در زمینه‌های مختلف و اصلاح ساختار سازمانی آستان مقدس پس از تصویب کمیسیون منابع انسانی از دیگر وظایف این مدیریت به شمار می‌رود.

غلامرضایی ادامه داد: این مدیریت به عنوان دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و دبیر کمیسیون تنظیم و تخصیص بودجه به انجام وظایف خود همانند بررسی صلاحیت سرمایه‌گذاری، امکان‌سنجی، تهیه گزارش توجیه اقتصادی، انجام طرح‌ها و پروژه‌ها و کاربری‌های بهینه و همچنین تدوین برنامه بودجه سالانه مجموعه آستان مقدس، تهیه گزارش‌ها و عملکرد مالی و مالی برنامه‌ای در مقاطع مختلف می‌پردازد.
وی یادآور شد: در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری با هدف بهره‌برداری بهینه از موقوفات، فضاهای فیزیکی معتنابهی با رویکرد خدماتی و اقتصادی در اراضی موقوفه آستان مقدس در دست طراحی و احداث است.