به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در ویژه برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء با عنوان «کوثر» در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: خدای متعال بر تمام اعمال و کردار انسان‌ها احاطه دارد، لذا افزون بر ظاهر عمل‌شان از نیت آن‌ها نیز با خبر است و این مهم در آیات قرآن مورد تاکید و تبیین قرار گرفته است.
امام جمعه شهر مقدس قم ابراز کرد: آن‌گونه که از آیات قرآن به‌ دست می‌آید، ابلیس، یهود، مشرکان، منافقان و عناوین دیگر مانند کسانی که در حال کفر از دنیا بروند، یا کتمان کنندگان آیات قرآن، یا کسانی که خدا و رسولش را آزار می‌دهند مورد لعن قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه «شجره ملعونه» یکی از تمثیلاتی است که خداوند بنابر آیه ۶۰ سوره اسراء آن را به شکل رؤیایی بر پیامبر(ص) نمایاند و مردم را نسبت به اهل شجره ملعونه بیم داده است، ادامه داد: منظور از شجره ملعونه، یکی از همان اقوام ملعونه در کلام خداوند است که میوه‌ای از جنس فتنه‌ می‌دهد و امت اسلام نیز به وسیله آن آزمایش می‌شوند.
این استاد حوزه عنوان کرد: طبق برخی از روایات یکی از اقوام شجره ملعونه، قوم بنی‌امیه است، زیرا این قوم پیوسته سعی داشت تا مردم را مشغول عبادت کند تا از مسائل سیاسی، حکومت اسلامی و اسلام ناب محمدی غافل باشند تا خودشان بتوانند به بزم و حکومت‌شان برسند.
وی دشمن شناسی را یک امر ضروری برای مومنان برشمرد و عنوان کرد: اگر مومنان فقط اهل عبادت باشند و از دشمن شناسی غافل شوند گرفتار مکر و حیله دشمن خواهند شد و نهایت امر نیز عاقبت به خیر نمی‌شوند.
نماینده ولی فقیه دراستان قم به تحریف‌های ایجاد شده از سوی بنی‌‌امیه در تاریخ اسلام و احکام اسلامی اشاره کرد و افزود: بنی‌امیه در زمان امام علی(ع) خیلی برای اهل بیت(ع) مشکل ایجاد کرد اما قیام سیدالشهدا(ع) حرکتی شد تا امت اسلام با الهام از آن همواره در مقابله با بدعت‌ها و انحراف‌ها از خود مقاومت صحیح نشان داده و ارکان طاغوت را سست کند.
تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام‌ اخیرشان جوانان را مورد خطاب قرار دادند، عنوان کرد: جوانان مراقب تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان باشند چراکه آن‌ها از هر طریقی می‌خواهند جوانان را از دین و انقلاب دور کنند.