به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امشب در برنامه «نگاه خورشید» شبکه قرآن که به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام منعکس شد، با اشاره به اینکه ملت ولایی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: دشمنان ایران در داخل و خارج از منطقه نتوانستند اتحاد مردم با ولایت را تحمل کنند به همین علت حادثه تروریستی زاهدان را رقم زدند و عده‌ای از رزمندگان غیور این سرزمین را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: این حادثه همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند هم تبریک گفتن دارد و هم تسلیت، چراکه این افراد در مسیری حرکت کردند که آرزوی آن‌ها بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌تواند جایگاه زیارت را درک کند، تصریح کرد: جایگاه والای زیارت بیان‌گر جایگاه والای معصومین(ع) و فرزندان این بزرگواران است و زائر با آشنا شدن به این مقامات و فضائل می‌تواند در مسیر نزدیک شدن به این مقامات حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه در روایات اهل‌بیت(ع) موضوع معرفت و شناخت به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها آورده شده است که اگر فردی عارف به مقام ایشان باشند و به زیارت حضرت برود بهشت برای او واجب می‌شود.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه زیارت جامعه را مدیون امام هادی علیه‌السلام هستیم، عنوان کرد: خداوند متعال همه انسان‌ها را با خلق، اکرام کرده اما اهل‌بیت(ع) به‌عنوان مکرمین خاص در زیارت جامعه مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی از تاکید آیات قرآن مبنی بر تکریم ویژه با تقوایان در بهشت یاد کرد و ادامه داد: اولیای الهی با اعمال خود به خداوند متعال نزدیک شده‌اند و زمانی که ما با این شناخت، به زیارت شخصیتی می‌رویم که بدون پرده با خداوند متعال در ارتباط است در زیارت خود نگاه عارفانه‌ای خواهیم داشت.
امام‌جمعه قم یادآور شد: معصومین(ع) همه را مورد توجه قرار می‌دهند اما الطاف خاصی برای زائران خاص خود دارند به همین علت اگر انسان در هنگام تشرف به حرم‌ها متوجه مفهوم زیارتنامه‌ها شود به خواسته‌های صاحبان اصلی حرم‌ها توجه داشته و در این صورت مورد عنایت خاص این بزرگواران قرار می‌گیرد.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها عبد بودن و بندگی کردن را یکی از مهم‌ترین انتظارات معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: حرم‌های مطهر مکان مناسبی برای نزدیک شدن انسان به خداوند متعال و رسیدن به تحول و تغییر مثبت هستند.