به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مدیران و مسئولان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ظهر امروز با حضور در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌و گو کردند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به حفظ ظاهر معنوی شهر مقدس قم اظهار کرد: اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) پیشانی شهر مقدس قم است به همین علت باید نسبت به حفظ حریم این محدوده نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خادمان حرم مطهر بانوی کرامت باید نسبت به وضعیت حجاب و عفاف پیرامون حرم مطهر نگاه متفاوت‌تری داشته باشند، اضافه کرد: اگر با این رویکرد بتوانیم به هدف مورد نظر در اطراف حرم مطهر برسیم می‌توانیم الگوسازی موردنظر را رقم زده و اصلاح‌های مورد نیاز را دیگر نقاط شهر مقدس قم شاهد باشیم و در این راستا نیز نهادها و مجموعه‌های مختلف باید مشارکت لازم را داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه خادمان باید با رفتارهایی در شأن بانوی کرامت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند، تصریح کرد: مردم نسبت به حرم بانوی کرامت نگاه متفاوتی دارند به همین علت احترامی ویژه برای خادمان حرم مطهر قائل می‌شوند و ارشادها و تذکرهای لسانی خادمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: در حرم مطهر به دنبال جذب افراد مختلف جامعه با سلایق متفاوت هستیم اما تلاش می‌کنیم حریم آستان مقدس را نیز حفظ کنیم تا برخی رفتارهای نادرست موجب ضربه‌زدن به ظاهر محیط پیرامونی حرم مطهر نشود.

وی از اهمیت کارهای تبلیغاتی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: انعکاس فعالیت‌های حرم مطهر در قالب‌های مختلف می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر تاثیرگذار باشد.