به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، مراسم شب وفات حضرت ام‌البنین(س) و مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان امشب با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی در این مراسم گفت: حضرت ام‌البنین(س) یک بانوی فداکار و همسر و مادر شهید بودند و ادب، صداقت، تواضع، ولایت مداری، شجاعت و ایثار از جمله صفات برجسته ایشان بود.

وی افزود: خانواده‌های شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند و تکریم و احترام آن‌ها در حقیقت تکریم شهیدان است، تکریم شهیدان نیز تکریم و احترام سید الشهداء علیه‌السلام می‌باشد و تکریم سید الشهداء نیز تکریم خداوند تبارک‌وتعالی است.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به روایتی مبنی بر اهمیت تکریم شهیدان و خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: بر اساس روایات هر کس خانواده‌های شهدا را تکریم و راضی نماید در حقیقت خداوند را راضی نموده و هر کس آن‌ها را اذیت و غضبناک و باعث دل‌شکستگی آن‌ها شود، در حقیقت خداوند را اذیت نموده است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به شهادت ۲۷ نفر از حافظان امنیت کشور در عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: این شهدا، در حقیقت ۲۷ عبد صالح خداوند، ۲۷ جوان غیرتمند و خدمتگزار و حافظان امنیت بودند، آن‌ها حق بزرگی به گردن همه ما دارند و باید قدردان مجاهدت‌ها و رشادت‌های آن‌ها باشیم که خون خود را درراه امنیت این مردم جاری ساخته‌اند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: به برکت وجود شهیدان سرافراز، در نعمت امنیت زندگی می‌کنیم و باید شاکر این امنیتی باشیم که به خاطر آن خون بهترین جوانان بر روی زمین ریخته می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با اشاره به جایگاه والای شهیدان گفت: خیلی از حقایق عالم ملکوت و عالم خلقت در دنیا برای انسان‌ها مشخص نمی‌شود و حتی عارف‌مسلکان نیز نمی‌توانند آن حقایق را درک کنند، لذا باید این حقایق و اسرار عالم هستی را از شهیدان سؤال نمود، چراکه آن‌ها توانسته‌اند این اسرار و این حقایق را به‌درستی درک کنند و عالم ملکوت را مشاهده نمایند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم،  شهادت مقام والایی است که نائل شدگان به این مقام به اوج بهره‌مندی از الطاف واسعه الهی و فضل بی‌کران می‌رسند. خیر کثیر و بی‌انتها و رحمت ویژه الهی تنها در شهادت فی سبیل الله نصیب انسان می‌شود، لذا شهادت یک فضل ویژه‌ای است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی یادآور شد: تمامی شهدای حادثه تروریستی در منطقه خاش، مهاجر الی الله بودند و به آرزوی خود رسیدند، آنها در حقیقت به رستگاری و سعادت واقعی نائل و غرق در رحمت و نعمت الهی شدند.