به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: افزایش کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد در این شرایط اقتصادی، نشان از ایمان این مردم است که وقتی مشاهده می‌کنند نیازهای نیازمندان بیشتر شده کمک‌های خود را نیز بیشتر می‌کنند.
وی اضافه کرد: کمک به محرومان و پرداخت زکات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دین مبین اسلام مطرح شده است به همین علت باید مورد توجه قرار گیرد؛ برای افزایش کمیت و کیفیت کار نیز می‌توان ارتباط با مساجد را دنبال کرد چراکه مساجد از کانون‌های معنوی، مردمی و مورد اقبال و اعتماد مردم است و اگر با ائمه جماعات و افرادی که در مساجد مسئولیت دارند ارتباط داشته باشیم می‌توانیم در ترویج فرهنگ زکات موفق باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: کارهایی که برای محرومان انجام می‌شود باید مستند شود و در این راستا می‌توان با رعایت حقوق، شأن و شخصیت افراد، از بسترهای مختلف رسانه‌ای استفاده کرد.
وی ادامه داد: اینکه از ابتدای بعثت پیامبر(ص) تا لحظات پایانی عمر ایشان در آیات مختلف و سخنان رسول خدا(ص) موضوع زکات مورد تاکید قرار گرفته است، نشان می‌دهد که صدا و سیما و رسانه‌های ما باید به صورت گسترده به این موضوع بپردازند.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه کمک به محرومان باید در دو قالب آشکار و نهان دنبال شود، گفت: کمیته امداد و مساجد باید در شناسایی محرومان تشکیلات مشخصی داشته باشند تا آبرو، شخصیت و کرامت افراد را نیز حفظ کنند.