به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام اسماعیلی نیا عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: امانت مصادیق بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین مصادیق امانت، نعمات الهی است که بخشی از این نعمات الهی مربوط به اعضا و جوارح انسان است که این اعضا و جوارح حقوقی به ذمه انسان دارند و رعایت حقوق آن‌ها امری ضروری است.

وی افزود: یکی دیگر از امانات که در شرع مقدس به آن تأکید شده است، حفظ اسرار و پرده‌پوشی نسبت به عیوب مخفی دیگران است، افشای اسرار به‌نوعی خیانت‌درامانت است، چراکه حرمت مؤمن بالاتر از کعبه است و باید به این مسئله توجه جدی شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بی‌مبالاتی و ناپرهیزی و عدم دقت در خصوص اسرار و عیوب دیگران و فاش نمودن اسرار خیانت‌درامانت است  که در قیامت باید جوابگوی این خیانت بود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی نیا تأکید کرد: حفظ دین خدا، احکام و فرائض دینی نیز امانت‌های الهی هستند و برای حفظ آن‌ها انبیاء الهی، امامان معصوم و شهدا رنج‌های بسیاری کشیده‌اند و جان خود را درراه حفظ آن‌ها تقدیم نموده‌اند تا به‌درستی این دین به دست ما انسان‌ها برسد.

وی یادآور شد: دین خدا مختص به‌تمامی اقشار جامعه است و وظیفه همه اقشار است که حافظ دین باشند و نهی از منکر و امربه‌معروف نمایند وامانت دار دین خدا باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: امانت‌داری نسبت به بیت‌المال و عدم حیف‌ومیل آن باید توسط مسئولین مورد توجه واقع شود و کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی نمایند به امانت الهی خیانت کرده‌اند. هر کس از طریق خیانت در امانت مال و اندوخته‌ای برای خود فراهم نماید، در زندگی خود آرامش نخواهد داشت و برکت از زندگی آن شخص از بین خواهد رفت و در دنیا دچار بلا و در آخرت گرفتار عقاب خواهد شد.