به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در محکومیت حمله تروریستی به دو مسجد در شهر نیوزلند بیانیه‌ای صادر کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ (سوره بروج آیه ۸)

حمله وحشیانه تروریست‌ها به دو مسجد در نیوزلند و کشتار مسلمانانی که در حال عبادت پروردگار خویش بودند برگ دیگری از مظلومیت مسلمانان را رقم زد که این واقعه اندوهگین را به مسلمان جهان و خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گوییم.
این جنایت نشان از نژادپرستی مدرن و سازمان‌یافته مختص غربی‌هاست که اثبات می‌کند در ظاهر متمدن و پرادعای آن‌ها چیزی جز توحش و عقده‌گشایی وجود ندارد.
مستکبران در حقیقت به دنبال منافع خود با حربه تروریسم هستند چراکه در این جنایت علاوه بر گرفتن جان مسلمانان، امنیت آن‌ها را هم گرفته‌اند؛ اگر تا دیروز مسلمانان در خیابان‌های غرب احساس امنیت نداشتند از این‌پس دیگر در مسجد خود و در حین عبادت هم احساس امنیت نخواهند داشت.
سازمان‌ها و جوامع مدعی حقوق بشر که گاهی با ربط دادن داعش به اسلام، پروژه اسلام‌هراسی را دامن‌زده و صدای آن‌ها گوش بشریت را کر می‌کند، امروز در مقابل این جنایت بزرگ با سکوت خود باردیگر به اثبات رساندند که هدف اصلی آنان نه تنها حمایت از حقوق بشریت نیست بلکه در ضدیت با منافع بشریت است.
اینجانب این جنایت هولناک را به شدت محکوم و ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای قربانیان این حادثه تروریستی و شفای عاجل برای مجروحان، این مصیبت را به همه مسلمانان تسلیت گفته و از همه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم مجازات عاملان اصلی و دست‌های پشت پرده این حادثه را با جدیت پیگیری کنند.

سیدمحمد سعیدی
نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم