به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در دیدار با سرداراشتری فرمانده نیروی انظامی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: ریشه انقلاب ما در معنویت و ادای اجر رسالت است که هر یک از شیعیان در ادای اجر رسالت، وظیفه و مأموریتی خاصی بر عهده دارد
وی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی استان قم مطرح کرد: فرا رسیدن ایام نوروز موجب افزایش تلاش‌های پلیس شده است که امیدواریم نیروهای پلیس ثواب و اجر این زحمات را از امام زمان(عج) دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: شاید خیلی از مردم متوجه سرریزهایی که به نیروی انتظامی می‌رسد متوجه نشوند اما حقیقت این است که نیروی انتظامی کارهای بسیار سنگینی را دنبال می‌کند که صاحبان بصیرت در جامعه و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن‌ها آگاه هستند.
آیت‌الله سعیدی تقارن عید علوی با عید نوروز را مبارک خواند و عنوان کرد: انجام ماموریت ها در ماه‌های شریف لذت و پاداش متفاوتی دارد؛ انجام وظایف مختلف توسط نیروی انتظامی در این ایام نیز پاداش متفاوتی برای نیروهای این نهاد به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه از وقوع حادثه سیل در مناطق شمالی کشور غمگین هستیم، مطرح کرد: بلایای طبیعی از اقتضائات این دنیاست اما ما باید نسبت به پیشگیری و کاهش خسارت‌ها اهتمام داشته باشیم.
امام‌جمعه قم یادآور شد: اهتمام نیروی انتظامی در خاموش کردن اغتشاشات یا شعله‌هایی که با عنوان چهارشنبه آخر سال دنبال می‌شود، قابل تقدیر است و همه ما باید این را بپذیریم که محال است که در جهان خدمت و خیری انجام شود که در کنار آن گرفتاری وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: برخی از افراد واقعیت‌ها و سنن الهی را مشاهده نمی‌کنند و فکر می‌کنند که فقط کار آن‌ها با اهمیت و سخت است درحالی‌که به برکت کارهای اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی که تاکنون برای نیروی پلیس انجام شده است، این نیرو سخت ترین کارها و ماموریت ها را عهده دار است.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه باورها و نکته‌ها دینی باید برای نیروهای انتظامی تبیین شود، مطرح کرد: فضای ناجا و محیط نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای ترویج آموزه‌های دینی است درحالی‌که در رژیم گذشته هیچ بویی از آموزه‌های دینی درتشکیلات نیروهای انتظامی و نظامی وجود نداشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در خدمت مردم است، گفت: این مجموعه خود را پیرو و شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) می‌داند و امیدواریم بتواند در ایفای رسالت‌های خود بیش از پیش موفق باشد.