به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، رضا سفیدآبی (رئوفی)، جانباز و روایتگر دفاع مقدس مهمان ششمین شب نوروزی جشن همراهی در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها بود. وی که از چهره‌های شناخته‌شده روایتگری دفاع مقدس در استان قم است با لهجه شیرین قمی به نقل خاطرات خود از دفاع مقدس پرداخت.
حاج رضا سفیدآبی در پاسخ به این سؤال مجری که در جبهه نیز سیل را تجربه کردید گفت: بله؛ یک‌شب در دوکوهه در شرایط بسیار سخت زمستانی سیل آمد و همه تجهیزات را آب با خودش برد. تا صبح خیس آب بودیم. آن‌هم در سرمای شدید زمستان.
این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به سیل اخیر و کمک‌های بسیجیان به سیل‌زدگان در نبود مدیریت‌ها گفت: این را بدانید هر اتفاقی که بیفتد بچه‌های دفاع مقدس همان‌گونه که بدون توقع به جنگ رفتند، بی توقع به میدان می‌آیند.
وی با تشریح برخی حوادث مجروحیت‌ها و جانبازی‌هایش گفت: هیچ منتی بر سر مردم ایران ندارم. معتقدم شیر پاک مادرم باعث شد تا جوانی‌ام را برای دین و مردم و رهبرم بدهم و پشیمان هم نیستم.
وی افزود: در سرپل ذهاب آن‌قدر غذا کم بود که نان خشک جمع می‌کردیم، ولی وقتی امام دستور داد، برای آزادسازی مهران بچه‌ها بدون آذوقه حرکت کردند. گرمای سوزان تیرماه بود و در آن شرایط سخت برای اینکه بتوانیم‌ جبهه دشمن را دور بزنیم،‌کل روز را راه رفتیم به شکلی که حتی نمازمان را هم درراه رفتن خواندیم. نماز مغرب بود که به مقر عراقی‌ها رسیدیم درحالی‌که آبی برای خوردن نداشتیم و از شدت تنگی لب‌هایمان ترک‌خورده بود.
وی ادامه داد: ما ۲۵۰ نفر بودیم یکی از بچه‌ها اشتباهاً رفت روی مین و عراقی‌ها متوجه حضور ما شدند. بستندمان به رگبار،۵۰ نفر همان‌جا شهید شدند. به خاطر تشنگی چشم‌هایمان‌ سو نداشت. زانوهایمان نای راه رفتن نداشت و لب‌هایمان خشک‌شده بود. نزدیک صبح درحالی‌که زیر آتش دشمن بودیم حس و حال عجیبی پیدا کردیم. پیکر شهدا روی زمین بود تشنه بودیم و زیر تیر دشمن به یاد کربلا افتادیم… .
حاج رضا سفیدآبی افزود: بعضی از بچه‌ها بالای ۱۰۰ تیر خوردند. من کاری به سیاسیون ندارم ولی آرامشی که داریم را مدیون شهدا هستیم که با تشنگی، زخمی هم شدند. من قبلاً زخمی شده بودم، میدانم کسی که زخمی می‌شود در حد خفگی تشنه می‌شود. حالا شما ببینید کسی که یک روز تمام تشنه بوده زخمی شده و…، خیلی از بچه‌های زخمی از شدت تشنگی در آن عملیات شهید شدند.