به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هم‌زمان با روزهای ابتدایی وقوع سیل در استان‌های شمالی آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با صدور دو پیام مختلف ضمن ابراز هم‌دردی با سیل‌زدگان بر لزوم بسیج ظرفیت‌های نهادهای مختلف و مشارکت‌های مردمی در راستای کمک به سیل‌زدگان تاکید کرد.
معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف حرم مطهر بانوی کرامت در راستای عمل به دستور تولیت آستان مقدس و حوزه‌های مرتبط با خود، زمینه‌های مختلف ارائه خدمت را مورد بررسی قرار دادند و در مرحله نخست اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای خروج مردم و وسایل نقلیه از رودخانه قم‌رود در نزدیکی حرم مطهر دنبال شد.
با توجه به حجم بارش‌های قابل توجه در شهر مقدس قم، خادمان بخش‌های مختلف تلاش کردند تا در داخل و پیرامون حرم مطهر به زائران و مجاوران امدادرسانی لازم را داشته باشند.
همچنین طرحی آماده شد تا خادمان رسمی و افتخاری حرم مطهر نیز بتوانند مبلغی را به‌عنوان کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهند و پیشنهاد شد که ادارات و نهادهای استان نیز به‌عنوان خادم حرم حضرت فاطمۀ معصومه علیهاالسلام چنین طرحی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.
هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف استانی از جمله جمعیت هلال‌احمر استان به شیوه مطلوب انجام گرفت و اقدامات لازم در راستای اطلاع‌رسانی و ایجاد دفاتر و صندوق‌های جذب مشارکت‌های مردمی، دنبال شد.
از محل منابع آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در نخستین مرحله مبلغ یک میلیارد ریال ویژه کمک به سیل‌زدگان استان‌های شمالی و استان فارس اختصاص یافت و کمک‌های غیرنقدی و نقدی زائران و مجاوران نیز جمع‌آوری شد و اکنون هماهنگی‌های لازم برای ارسال آن‌ها به استان‌های سیل‌‌زده درحال انجام است.
در کنار این فعالیت‌ها، آستان مقدس به توزیع فیش ناهار و شام تبرکی مهمانسرای حرم حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام بین زائرانی که به علت جاری شدن سیل در این شهر متوقف شده‌اند، اقدام کرد.
بیش از ۲۳۰ نفر از مسافران قطار اهواز که به دلیل مسدود بودن راه، از ادامه مسیر باز مانده بودند، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اسکان یافتند که روند کمک‌رسانی خادمان آستان مقدس به درراه‌ماندگان و هم‌وطنان تا هر زمانی که نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.