به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید موسی حسینی کاشانی عصر امروز در صدو هفتادو ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌یکی از وظایف مهم دستگاه‌‌های مختلف تلاش برای عملیاتی‌شدن این بیانیه است.
وی اضافه کرد: بر اساس نکاتی که رهبری در بیانیه گام دوم اشاره داشتند، ضمانت امنیت و تمامیت ارضی، افزایش مشارکت‌ها و بینش سیاسی مردم و توسعه عیار معنویت و اخلاق در جامعه از جمله برکات انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ظرفیت‌های مهم ایران اسلامی یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت توصیه‌هایی داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم تاکید داشتند، وجود معنویت و اخلاق در شرایط اقتصادی نامناسب نیز می‌تواند زندگی دنیوی را به بهشت تبدیل کند و نبود این عناصر در زندگی می‌تواند موجب نابودی زندگی‌ها شود.
حسینی کاشانی با بیان اینکه ارائه طرح چگونگی تبیین بیانیه توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌تواند به‌عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قم به تصویب می‌رسد، اضافه کرد: ‌نگارش کتب و مقالات سفارشی با محوریت تبیین این بیانیه با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تبلیغ و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از راهکارهای اجرای این بیانیه برشمرد و تصریح کرد: جریان‌سازی فرهنگی با محوریت صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب، تدوین و چاپ کتب مخصوص، تشویق نشریات و تولیدات فرهنگی و ‌بهره‌گیری از ظرفیت اماکن مقدس در مرحله ترویج و تبلیغ باید در دستور کار قرار گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم فرهنگ‌سازی و ترویج شعار سال را از وظایف این شورا برشمرد و گفت: ۱۵ پیشنهاد در راستای تحقق این هدف توسط کارشناسان ارائه شده است که در راستای اجرای این پیشنهادات ظرفیت دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.