به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدسعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری قم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: اینکه نزدیک به ۹۶ درصد از این بودجه محقق شده است نشان می‌دهد که شهرداری بر اساس برنامه مطلوبی حرکت کرده است.
وی اضافه کرد: یکی از بحران‌های شهرداری قم موضوع حمل و نقل بود که در راستای رفع این بحران و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری قراردادهای مختلف برای دریافت اتوبوس‌های جدید نوشته که تاکنون برخی از این دستگاه‌ها نیز تحویل گرفته شده است.
شهردار قم از تلاش‌های انجام شده برای ایجاد ۱۳ پل عابر پیاده مکانیزه در شهر قم یاد کرد و گفت: آسفالت معابر یکی دیگر از اولویت‌های مورد توجه شهرداری قم بوده که سال ۹۷ نیز این اقدام به شیوه مطلوب انجام شده است.
وی با اشاره به ایجاد پارک هزار هکتاری از پشت دانشگاه مفید تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد: این پارک بزرگ شهری بعد از سه الی چهار سال به اتمام می‌رسد که می‌تواند تحول‌های مطلوبی را در شهر قم به دنبال داشته باشد.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: ضعیف بودن شبکه فاضلاب شهری یکی از مشکلات قم است که در راستای رفع این مشکل هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط دنبال شده است.