به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه عید بزرگ نیمه شعبان دو ویژگی مهم دارد، اظهار کرد: شب نیمه شعبان بعد از شب قدر بزرگ‌ترین شب در تاریخ شیعه معرفی و اعمالی برای آن شب ذکر شده است که باید توسط مبلغان و چهره‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: شب نیمه شعبان نزد اهل‌سنت نیز به شب برات معروف است و آن‌ها به شب‌ زنده‌داری در این شب مشغول هستند.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: نیمه شعبان شبی است که خداوند متعال به ذات مقدس خود قسم یاد کرده که هیچ درخواست کننده‌ای را از درگاه خود ناامید برنخواهد گرداند مگر اینکه مطالبه گناهی را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه زیارت‌های خاصی برای نیمه شعبان درنظر گرفته شده است، گفت: اگر کسی نتوانست به این زیارت‌ها بپردازد حداقل می‌تواند با سلام به امام حسین علیه‌السلام به اجر و ثواب متفاوتی در این شب برسد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه داستان عاشورا و اربعین و همچنین مهدویت و نیمه شعبان با یکدیگر گره خورده‌اند، تصریح کرد: وجود مقدس امام زمان(عج)، منتقم آل محمد(ص) است؛ با این اتحاد و انسجامی که این دو مناسبت با یکدیگر دارند همه اقشار به ویژه جوانان به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ این کشور برای انقلاب، رهبری و مردم، باید به نقش خود در نیمه شعبان عمل کنند.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: جوانان در پیدایش انقلاب، دوران دفاع مقدس و در روزهای اخیر در جریان سیل کارنامه متفاوتی را از خود به ثبت رسانده و در نقش‌های مختلف، حماسه‌های بزرگ را آفریدند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث نیمه شعبان و حماسه مهدویت نیز نقش جوانان در عرصه‌های مختلف چه در تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی چه در شبهه ‌زدایی و مقابله با افرادی که ناجوانمردانه و مزدورانه از طرف دشمنان برای کم رنگ کردن مهدویت و انحراف تلاش می‌کنند، بسیار مهم است به همین علت این افراد باید خود را از نظر فرهنگی، اعتقادی و فکری قوی کنند و یکی از برترین عبادات در ایام نیمه شعبان شبهه‌زدایی از افرادی است که پیرامون موضوع مهدویت تردیدهایی دارند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امنیت فکری، اعتقادی و فرهنگی نیز همانند امنیت جانی اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: میدان‌های نیمه شعبان باید به جوانان واگذار شود؛ مجموعه‌هایی که برای خدمت در بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور می‌یابند باید مدیریت شوند تا فقط به دنبال ارائه خدمات رفاهی نباشد و خدمات فرهنگی نیز گسترده‌تر دیده شود، پرهیز از موازی‌کاری، ‌هماهنگی و انسجام میان افرادی که در نیمه شعبان برای تعظیم شعائر اسلامی درحال فعالیت هستند، بسیار موضوع مهمی است.
وی از نیمه شعبان و اربعین به‌عنوان جلوه‌های نشان‌دهنده انسجام میان خدمت‌گزاران نظام اسلامی نام برد و گفت: موضوع اصلی در کنار هم بودن است که منجر به رسیدن به نتیجه می‌شود هر چند در این مسیر استفاده از ظرفیت قشر جوان نیز اهمیت بسیاری دارد.