به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه نیمه شعبان یکی از مهم‌ترین مناسب‌های تاریخ شیعه است، اظهار کرد: حماسه‌های حسینی و مهدوی پیوند معناداری با یکدیگر دارند و ما باید این معنا را درک و باور کنیم.
وی اضافه کرد: شب نیمه شعبان بعد از شب قدر، از برترین شب‌ها معرفی شده و اعمالی که برای شب قدر آورده شده برای نیمه شعبان نیز مورد تاکید قرار گرفته که از اعمال حداقلی این شب سلام دادن به امام حسین علیه‌السلام است.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) از حضرت علی اکبر علیه‌السلام به‌عنوان جوان شاخص کربلا نام برد و گفت: ایشان در حادثه پرعبرت کربلا نه تنها الگو شدند بلکه با سخنان و رفتار خود به الگوساز تبدیل شدند؛ هر چند از قبل از جریان کربلا اطلاعات زیادی از زندگی ایشان در اختیار نیست اما شاخص‌ها و جلوه‌های بسیار مختلفی دارند که بخشی از آن‌ها در کربلا به نمایش گذاشته شد.
وی کربلا را آزمونی برای امت اسلامی خواند و تصریح کرد: در روز عاشورا شکوه و اقتدار حضرت علی اکبر علیه‌السلام به نمایش گذاشته شد چراکه این شخصیت به‌خوبی توانستند از آزمون الهی سربلند بیرون بیایند.
آیت‌الله سعیدی از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تلاش و کوشش جوانان برای رسیدن به خودسازی یاد کرد و گفت: رهبری به جوانان فرمودند که باید انس خود را با قرآن کریم بیشتر کنند؛ در راستای تحقق این هدف مسئولان نیز باید بسترسازی مورد نظر را انجام دهند.
امام‌جمعه قم از حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به‌عنوان الگوی جوانان متدین ایران اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: جوانان در ساخت کشور باید اهتمام جدی داشته باشند و با کسب اطلاعات، دانش و تجربه مورد نیاز به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند اما در این میان مسئولان نیز بازهم باید بستر این حضور و نقش‌آفرینی را فراهم سازند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند؛ اگر به دنبال این هستیم که کشور از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن از جمله رسانه‌های استکباری در امان بماند باید به جوانان فرصت داده و در کارها و برنامه‌های خود جای آن‌ها را باز کنیم.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به برخی از سخنان رهبری در مورد اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان گفت: نظر رهبری این نیست که بازنشستگان از جامعه کاری و خدمتی ترد شوند چراکه افراد با تجربه در هر جامعه‌ای باید در رأس قرار گرفته و اتاق فکر جامعه را تشکیل دهند.
وی از دغدغه رهبری نسبت به حفظ چهره فرهنگی شهر مقدس قم یاد کرد و افزود: هر فردی که قمی بیاندیشد و قمی کار کند قمی است؛ فرد قمی برای حرم اهل‌بیت(ع) دل می‌سوزاند و برای این شهر مقدس کار می‌کند.