به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم براتیان امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در حلقه معارفی مهدویت با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان(عج) است.
استاد موسسه مهدی موعود با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه منتظران پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی در جامعه منتظر است، افزود: قطعاً حرکت در مسیر راهبردهای رهبر معظم انقلاب و قدردانی از نعمت ولایت‌فقیه، انقلاب ما را به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل خواهد کرد.
وی ادامه داد: هرکس در جامعه امروز قدردان نعمت ولایت‌فقیه و رهبری باشد در عصر ظهور قدردان امام زمان (عج) خواهد بود و هرکس در این عصر به نعمت ولایت‌فقیه بی‌تفاوت باشد در عصر ظهور توفیق شناخت امام زمان(عج) را نخواهد داشت.
براتیان با اشاره به شرایط ظهور خاطرنشان کرد: مهیا شدن یاران و آمادگی جهانی برای پذیرش حکومت امام زمان(عج) از مهم‌ترین شرایط و مقدمات تحقق ظهور هست.
وی تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی در زمینه اخلاق یاران امام زمان(عج) می‌فرمایند: «یاران مهدی (عج) از منتظران واقعی بوده و دیگرگرا هستند به این معنی که اگر هم نوع آن‌ها دچار سختی شود، دلشان می‌تپد و برای کمک به او شتاب می‌کنند.
کارشناس معارفی حرم مطهر گفت: منتظران واقعی همیشه در حال حرکت و تکاپو هستند؛ زیرا امام زمان (عج) از منتظر عمل می‌خواهند و یاران ایشان همواره از روی بصیرت اقدام به برنامه‌ریزی و عمل می‌کنند تا بستر ظهور و امر فرج فراهم شود.
براتیان ادامه داد: منتظران نمازگزاران واقعی هستند که دارای اخلاق حسنه بوده و محیط خانه این مؤمنان مملو از آرامش است و به‌عبارت‌دیگر منتظر واقعی، آرامش آفرین است.
وی در راستای بحث خانواده و بصیرت افزایی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سال جاری، سال رونق تولید است که بر این اساس بانوان به‌ عنوان مدیران خانه باید با مصرف به‌اندازه و متناسب با نیاز، استفاده از تولیدات خانگی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی زمینه تحقق این شعار را فراهم کنند.
براتیان با اشاره به نوید رهبر معظم انقلاب ،خطاب به مردم که زورها و فشارهایی که از طرف دشمنان ایران اسلامی به آن‌ها تحمیل شده است به‌زودی تمام خواهد شد؛ یادآور شد: این کلام رهبری، به نوعی نویدبخش نزدیک بودن امر فرج و ظهور امام زمان(عج) است.