به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یونس عالی‌پور امشب در صد و هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۶۲ هزار خودرو قبل از شب نیمه شعبان به قم وارد شدند، اظهار کرد: طی روز نیمه شعبان ۱۳۹ هزار خودرو به استان قم وارد شد و در شب نیمه شعبان نیز بر اساس آمار مخابرات ۲۵۰ هزار سیم‌کارت در مسجد مقدس جمکران فعال بوده است.
در این نشست، فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به حضور پرشور نیروهای انتظامی و امنیتی در مراسم نیمه شعبان خاطرنشان کرد: با وجود تهدیدهای مختلفی که در نیمه شعبان امسال داشتیم اینکه شاهد هیچ مشکل امنیتی نبودیم جای شکر و تقدیر دارد.
سردار عبدالرضا آقاخانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یک عضو شورای ترافیک استان قم است و بدون ایجاد زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیکی شهر را رفع کند.
همچنین، حسن مالکی‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نیمه شعبان باید به‌عنوان یک مراسم معنوی بین‌المللی به ثبت برسد، تصریح کرد: در این مناسبت شهر قم میزبان مردم شهرهای مختلف کشور است اما هزینه حضور این جمعیت میلیونی از اعتبارات مردم قم تامین می‌شود درحالی‌که باید اعتبارات ملی برای این برنامه فراملی درنظر گرفته شود.