به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی شب گذشته در نشست مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه تقریب به خداوند متعال به معنای تقریب مکانی نیست، اظهار کرد: تقریب الی‌الله معرفت پیدا کردن به ذات حق تعالی و عمل درست و دقیق بر اساس آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف زندگی است.
وی اضافه کرد: یکی از بال‌های پرواز به سمت خداوند متعال این است که از دشمنان اهل‌بیت(ع) دوری بجوییم و با یاران آن حضرت یار باشیم؛ ما با اهل بیت(ع) شاد هستیم و گرنه اگر بخواهیم با مستکبران دنیا پیوند داشته باشیم به هیچ جایی نخواهیم رسید.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از تلاش دشمنان برای محاصره اقتصادی نظام اسلامی یاد کرد و گفت: اجتماع ما در جوار حرم بانوی کرامت برای اظهار محبت به اهل‌بیت(ع) و ادامه دادن راه این بزرگواران و اعلام بیزاری از دشمنان آن‌هاست که بر اساس پایداری و مقاومت مقابل مستکبران تعریف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما با دشمنان مخالفیم اما ارتباط معقول و منطقی با آن‌ها در مسیر اهل‌بیت(ع) و بر اساس شیوه این بزرگواران منافاتی با اصل بیزار بودن از آن‌ها ندارد.
آیت‌الله سعیدی از آماده شدن مردم برای ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: مردم تلاش می‌کنند تا سال معنوی دیگری را آغاز کنند و به ایمان و تقوای بیشتری برسند.
وی با بیان اینکه در ایام ماه رمضان آیین معنوی غبارروبی مزار شهدا و امامزادگان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: طهارت نشان‌دهنده شخصیت انسان‌هاست اما در آیین غبارروبی ما به دنبال غبارروبی از درون خود هستیم وگرنه ضریح‌های مطهر نیازی به غبارروبی ما ندارند بلکه ما هستیم که نیازمند غبارروبی دل خود هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم یادآور شد: رهبری در اوج مظلومیت اما مقتدر در حال ادامه دادن مسیر امام خمینی(ره) هستند و نه فقط ایران اسلام و کشورهای اسلام بلکه جهان از تصمیم‌های این شخصیت تاثیر می‌پذیرد.